Notícies de La Paeria - Ajuntament de Lleida

www.paeria.es se situa entre les 10 millors webs municipals d'Espanya, segons el Ciberpaís

Data de publicació: 25/6/2004

L'estudi realitzat pel diari El País, que ha analitzat les pàgines web de les capitals i ciutats de més de 75.000 habitants, situa la web de l'Ajuntament de Lleida en la segona posició pel que fa al número de tràmits on-line.

La web de la Paeria és la desena millor web municipal d'Espanya segons es desprèn de la IV Radiografía de Webs municipales que realitza anualment el suplement Ciberp@ís. L'estudi del Ciberp@ís analitza 13 factors: tràmits en xarxa, certificats digitals, descàrrega d'impressos, pagaments, seguiment, llista de carrers, transports urbans, informació dels plens, cercadors, mapa web, enllaços, bústia i servei de missatgeria mòbil.
L'entrada digital a l'Ajuntament de Lleida assoleix la segona posició (el primer lloc és per a l'Ajuntament d'Avilés) pel que fa als tràmits que es poden realitzar per internet, obté una puntuació de 8 pel que fa a la recerca de carrers, un 9 pel nombre d'impressos que es poden consultar per internet i un 10 pel que als pagaments en xarxa.

La web de l'Ajuntament de Lleida se sitúa per davant de webs com les de Madrid, Vitoria, València o Pamplona del total de 89 ciutats analitzades. La classificació de l'1 al 10 de l'estudi del Ciberpaís és la següent: Barcelona (286 punts), Alcobendas (246,7), Bilbao (243,3), Saragossa (239,3), Girona (237,3), Mataró (236), Valladolid (236), San Sebastián (235,3), A Coruña (235,3) i Lleida (233,3).

En general, el Ciberpaís qualifica de "molt útil" la pàgina web de la Paeria.

Tràmits on -line

Durant l'any 2003 i el que portem de 2004 s'han realitzat 14798 tràmits on-line per mitjà de la web de la Paeria, segons dades d'ACCÉS. Més de 3000 d'aquests tràmits es corresponen amb activitats com el Padró i Cens Electoral, l'àmbit d'Economia, Inscripcions a activitats esportives, activitats d'infància, escoles bressol, àmbit de sostenibilitat, ocupació de via pública o serveis personals. La resta inclouen gestions informatives que s'han realitzat per mitjà de la bústia d'informació general i consultes i recollida de documentació. Es calcula que cada tràmit o consulta exigeix una dedicació del ciutadà de 3 h ( en concepte de desplaçament, recollida i recerca de documentació) per tant, els tràmits realitzats per internet representen l'estalvi d'unes 1900 jornades laborals.