Notícies de La Paeria - Ajuntament de Lleida

L’APP de parquímetres compleix un any de funcionament amb 281.388 aparcaments realizats utilitzant aquesta tecnologia

Data de publicació: 2/4/2015

S’han realitzat 385.483 operacions amb mòbil, que representen més del 8% del total d’operacions d’aparcament a la ciutat

NOVES TECNOLOGIES

L’aplicació mòbil dels parquímetres de Lleida ha complert aquesta setmana un any de funcionament, des que es va posar en marxa amb l’objectiu de facilitar l’operació d’aparcament i desaparcament i permetre l’estalvi dels conductors pels minuts no utilitzats. Un any després de l’entrada en funcionament d’aquest aplicatiu les operacions realitzades amb l’APP de parquímetres s’han realitzat 281.388 aparcaments utilitzant aquesta aplicació mòbil, més del 8% del total d’operacions d’aparcament a la ciutat: 6.215 vehicles diferents han fet servir l’APP durant aquest any. S’han realitzat 385.483 operacions amb mòbil i la utilització d’aquesta tecnologia ha suposat un estalvi de 30.336,50 euros per als ciutadans, que han pogut recuperar els diners no emprats en temps de parquímetre.



La 1ª tinent d’alcalde i regidora de Tecnologia, Montse Mínguez, ha valorat molt positivament l’acollida d’aquesta aplicació mòbil : “un exemple clar de com des de la tecnologia es poden millorar diversos aspectes de la ciutat, entre ells la mobilitat del trànsit. La prestació de serveis, aquest element s’inclou dins de les accions de Lleida com a Smart City, que també promou la incorporació de la tecnologia a àmbits d’atenció a les persones com la Teleassistència”, ha assenyalat.

L’aplicació, que duu per nom EysaMobile, es pot descarregar a través dels codis QR instal·lats en els diferents parquímetres de la ciutat. El sistema permet augmentar el temps d’estacionament des de qualsevol lloc –fins el màxim permès- sense necessitat de tornar al parquímetre a treure un nou tiquet ni haver-lo de deixar al cotxe i, també, es pot consultar quant temps d’estacionament li queda al vehicle –el sistema està programat per enviar una alerta informant quan finalitza l’estacionament. A la vegada , permet guanyar temps perquè l’usuari pot aparcar sense haver d’anar al parquímetre o haver de tornar al seu vehicle a deixar el justificant d’estacionament i la tercera millora que incorporava el servei era de caire econòmic, donat que el conductor que utilitza l’aplicació només paga pel temps que s’ha fet servir l’aparcament, si es marxa abans d’hora es pot recuperar l’import del temps no utilitzat. “Cal destacar l’estalvi aconseguit amb l’aplicació d’aquesta tecnologia perquè ajusta al màxim el cost del servei a l’ús que en fa el ciutadà”, ha assenyalat Montse Mínguez.