La Paeria - Ajuntament de Lleida La Paeria - Ajuntament de Lleida
Inici Notícies

La Paeria posa en marxa tallers per a formar la ciutadania en l’ús d’eines digitals per relacionar-se amb l’administració

Data de publicació: 14/6/2022

Es duen a terme en els Punts de Suport Digital dels centres cívics i tracten sobre temes com la gestió de tràmits administratius, l’ús de l’Oficina Virtual Tributària, plataformes de participació o gestions d’ocupació, entre d’altres

REGIDORIA DE PRESIDÈNCIA

L’Ajuntament de Lleida posa en marxa aquest mes de juny una programació de tallers formatius de capacitació digital per a formar la ciutadania en l’ús de les eines tecnològiques per a relacionar-se amb l’administració.

Aquests tallers, impulsats de forma conjunta per les àrees de Serveis Digitals, Participació i l’Institut Municipal d’Ocupació, formen part del projecte de Punts de Suport Digital, que ja estan en marxa a cinc centres cívics de la ciutat, els de Balàfia, Mariola, l’Ereta, el Secà de Sant Pere i Magraners, i com a complement a l'acompanyament que hi realitzen els connectors digitals. Seran aquests cinc espais els que acolliran aquestes activitats, organitzades a partir d’un pla formatiu estructurat en vuit mòduls independents d'una hora i mitja cadascun, que anirà rotant pels diferents centres cívics de forma mensual, des d’ara fins al mes de febrer (exceptuant l’agost).

Els tallers que s’han programat són els següents:

• Tràmits Paeria i la Carpeta ciutadana. Oferirà informació sobre com abordar gestions com les cites prèvies, l’alta o la modificació de la inscripció al Padró Municipal d'Habitants, els certificats d'empadronament, etc.

• Oficina Virtual Tributària. Es tractarà sobre el calendari fiscal, la gestió de taxes i tributs, el pagament de multes, etc.

• Plataformes de participació, com Decidim, l’app Appunta, els Consells de Zona, etc.

• Plataformes d'oci i cultura, com Entrápolis, l’agenda cultural de l'oficina de turisme, la Temporada d'Arts en viu, etc.

• El funcionament de la plataforma de l’Institut Municipal d'Ocupació (IMO) per a poder dur a terme tasques com la creació del CV, la inscripció i consulta en el servei d'orientació i inserció laboral, programes formatius, etc.

• Treu-li profit al teu mòbil: accions bàsiques per usar els smartphones, gestionar-ne la memòria, navegar per internet, controlar les aplicacions, etc.

• Fer anar la web del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), per a gestions com la renovació de la targeta de demandant d'ocupació, consultar el CV, canviar la situació administrativa, etc.

• Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE) i obtenció de l’informe de vida laboral, sol·licitud de cita prèvia, presol·licitud de la prestació per desocupació, altres prestacions i tràmits, cursos gratuïts de formació en competències digitals, etc.

Per a obtenir més informació sobre els tallers digitals i veure la programació completa es pot consultar aquest enllaç, mentre que les persones interessades poden inscriure’s als tallers en aquesta altra adreça


<< Tornar

© Ajuntament de Lleida | Centre de Privacitat
Accessibilitat
XHTML 1.0 Transitional CSS 2.0 WAI-AA (WCAG 1.0)
Unió Europea - Fons Europeu de Desenvolupament RegionalGeneralitat de Catalunya - Departament de Governació i Relacions InstitucionalsDiputació de LleidaCatalunya EmprènGeneralitat de Catalunya - Departament d'Empresa i ConeixementUnió Europea - Fons Social Europeu

L’Ajuntament de Lleida forma part de la Xarxa Catalunya Emprèn, amb el suport del Departament d'Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya en el marc del Programa integral de suport a les persones emprenedores emmarcat en el programa Catalunya Emprèn i amb el cofinançament del Fons Social Europeu.