S’inicien les obres de millora del passeig de la Banqueta
Aquesta actuació forma part del projecte d’obres i millora d’espais públics de la ciutat, que s’emmarca dins del Fons Estatal d’Inversió Local
L’Ajuntament de Lleida ha iniciat les obres de millora del conegut passeig de la Banqueta, que es troba situat al llarg de la marge dreta del riu Segre, sobre el mur de contenció entre el pont Vell i el pont de la Universitat. Aquesta actuació forma part del projecte d’obres de renovació i millora dels espais públics de la ciutat de Lleida, que inclou 12 actuacions, i que s’emmarca dins dels projectes que van a càrrec del Fons Estatal d’Inversió Local.
El Passeig de la Banqueta tenia un paviment majoritàriament de sauló, que comportava problemes d’arrossegaments i sedimentacions desiguals en el primer tram entre el Pont Vell i les fonts ornamentals davant de la plaça de Sant Francesc a causa de la pendent molt pronunciada.
Aquest problema continuat d’erosió es resoldrà amb la pavimentació de tota l’amplada del passeig en una longitud de 100 metres fins a la zona de les fonts pavimentada amb llamborda, amb lloses de formigó. Abans, però, s’està treballant en l’excavació i posterior compactació del terreny. A més, el projecte contempla construcció d’un embornal que recollirà les aigües superficials i les conduirà a la xarxa de sanejament existent.
A la resta de passeig de la Banqueta es renovarà el paviment de sauló existent, amb la formació de pendents i la compactació adequades i l’aportació d’una mitja de 5 centímetres de nou material. En els punts baixos de recollida d’aigües limítrofs amb les rampes de la passarel•la del Liceu Escolar es renovaran els embornals continus actuals i es posaran reixes. Tanmateix, també s’actuarà renovant la xarxa general de reg dels parterres de gespa i plataners existents.
El projecte d’obres de renovació i millora dels espais públics de la ciutat de Lleida, que va ser adjudicada a l’empresa Benito Arnó e Hijos per un import de 1.330.000 €, contempla 12 actuacions:
1. Asfaltat recinte Fira de Lleida (Aplec)
2. Asfaltat Polígon El Segre (carrers Llorenç Agustí Claveria i Indústria)
3. Banqueta (Blondel)
4. Carrer Vall de Boí-Vall d’Àneu
5. Carrer Reus (Bordeta)
6. Carrer Campament (Bordeta)
7. Accés nou CEIP Països Catalans (Balàfia)
8. Millora aparcaments zona Bisbe Irurita-Ronda-Pius XII
9. Carrer Flor de Lis (Pardinyes)
10. Plaça Barcelona (Mariola)
11. Carrer Del Bisbe
12. Carrer Arquitecte Florensa (Ciutat Jardí)