L’ambaixador en missió especial del Govern espanyol per a la presidència de la Unió Europea, Carlos Carnero, visita Lleida
Ha estat rebut per l'alcalde de Lleida i el tinent d'alcalde Josep Presseguer i ha participat en un dinar col·loqui amb els mitjans de comunicació en un acte organitzat per Europe Direct
L’ambaixador en missió especial del Govern espanyol per a la presidència de la Unió Europea, Carlos Carnero, ha visitat avui a Lleida, on ha pronunciat una conferència i ha compartit un dinar-col·loqui amb els mitjans de comunicació, que ha estat presidit per l'alcalde de Lleida i el tinent d'alcalde Josep Presseguer.
Carnero ha anunciat a Lleida la bona valoració de la ciutadania espanyola davant la propera presidència de la UE, segons es desprèn de les dades de l'Eurobaròmetre conegudes ahir mateix, en les quals el 75% dels ciutadans i ciutanes consideren important o molt important la presidència espanyola de la Unió Europea. Així mateix, ha apostat perquè la PAC (Política Agrària Comunitària) continuï tenint els mitjans suficients per garantir la viabilitat de les explotacions agràries i ramaderes.
L'ambaixador també ha subratllat que "Espanya es troba entre els països més europeístes de la Unió Europea" i que en el mandat d'Espanya es treballarà per una Europa més igual, d'integració de tots els qui hi viuen, per a assentar "la Ciutadania Europea del s.XXI".
Carlos Carnero ha estat diputat al Parlament Europeu des de 1994 fins 2009. Des de 2001 ho ha estat pel Partit Socialista Obrer Espanyol (fins llavors per Izquierda Unida). Des de juny de 2009 és ambaixador en Missió Especial per a projectes en el marc de la Integració europea.
Durant el seu mandat al Parlament Europeu va ser membre de les comissions d'Assumptes Constitucionals (AFCO), Comerç Internacional (INTA) i Peticions (PETI) del Parlament Europeu. També ha estat portaveu del Partit Socialista Europeu a l'Assemblea Parlamentària Euromediterrània (APEM), membre de la Delegació per a les Relacions amb els Països del Mashreq (part oriental del món àrab); de la Delegació per a l'Assemblea Parlamentària Euromediterrània; i de la Delegació en la Comissió Parlamentària Mixta UE-Turquia.
Carlos Carnero va ser un membre actiu de la Convenció Europea que va redactar la Constitució Europea i va participar activament a la campanya del referèndum de ratificació espanyol el febrer de 2005, en el qual es va aconseguir el suport del 76,72% dels votants.
A partir de l’1 de gener de 2010, i durant sis mesos, Espanya exercirà la presidència del Consell de Ministres de la Unió Europea i serà l’encarregada durant aquest temps d’organitzar i dirigir els treballs del Consell de la UE, institució on estan representats els Estats membres.
Durant la presidència (de gener a juny de 2010), el Govern espanyol promourà una sèrie de temes prioritaris, com ara el desplegament del nou Tractat de Lisboa i la corresponent renovació política i institucional; la recuperació econòmica d’Europa; el desenvolupament de la recerca i la innovació; la lluita contra el canvi climàtic i altres.
Europe Direct (Ajuntament de Lleida i Secretaria per a la Unió Europea) han organizat la visita a Lleida de Carlos Carnero amb l'objectiu de conèixer de primera mà el programa d’acció del Consell d’aquests sis mesos. Carnero ha pronunciat aquest matí la conferència “Les prioritats de la presidència espanyola de la Unió Europea per al 2010” a l'Aula Magna de Dret. Campus de Cappont. C/ Jaume II, 73).
Aquesta és la quarta vegada que Espanya ocupa la presidència del Consell de la UE des que va ingressar a la UE l’any 1986. La darrera vegada que va presidir el Consell va ser el primer semestre de 2002, coincidint amb la posada en circulació de l’euro.
Per primera vegada, coincidint amb l’inici de la presidència espanyola, el Consell Europeu o cimeres europees– que reuneixen els 27 caps d’Estat o de Govern de la UE- comptarà amb un president estable, Herman van Rompuy. Aquest càrrec ha estat creat pel Tractat de Lisboa, amb un mandat de 2 anys i mig, renovable per una vegada.