Francisco de Asís, pregoner de les jornades culturals de la Casa de Andalusia
El pregó ha consistit en un recorregut per les potencialitats i virtuts de les terres de Huelva
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha donat aquesta tarda la benvinguda al pregoner de les Jornades Culturals de la Casa de Andalusia d’enguany, que aquest any ha estat Francisco de Asís Orta, diputat de l’administració general de la Diputació de Huelva. A l’acte també ha assistit Joan Gómez, regidor de participació ciutadana, Jordi Solana, president de la Casa d’Andalusia, i Cosme Garcia, President de la Federació de Cases Regionals de Lleida.
El pregó, titulat “Huelva, la luz”, ha consistit en un recorregut pels paisatges, patrimoni, gastronomia, costums i festes populars de la província de Huelva, tot destacant el desenvolupament d’aquesta terra en els últims anys.
Després del pregó s’ha realitzat un homenatge a les persones de més edat nascudes a Huelva i residents actualment a Lleida, que han estat Gúmer Macías, Carmen Florido, Jesús Marcelino Pérez, Antonio Mojonero, Amalia Lobo, Encarna Parra, José Naranjo, José Rodriguez, José Nogales i Júlia Bardají.