El centenari Màrius Torres centrarà els actes de Sant Jordi 2010 de la Paeria
Edició d'un llibret amb e-mails escrits per escriptors lleidatans adreçats a Màrius Torres i Escata de Drac especial amb traduccions a 17 llengües de tres poemes destacats: Molt lluny d'aquí, Presència i Això és la joia i recitals poètics
La tinenta d'alcalde Montse Parra ha presentat avui oficialment els actes previstos a l'entorn de Sant Jordi 2010, una diada que enguany s'emmarca en el centenari Màrius Torres. Coincidint amb la celebració s'editen dues publicacions: Bústia d'entrada, un opuscle on 41 escriptors de Lleida envien missatges a Màrius Torres i el número 6 de l'Escata de Drac, que enguany presenta tres poemes de Torres traduïts a 17 llengües pels alumnes del Centre de Normalització Lingüística de Lleida. Les dues publicacions estaran a la disposició dels ciutadans i ciutadanes el dia de Sant Jordi a l'estand de publicacions de la Paeria. Arxiu de so Montse Parra.
L'edició d'aquests dues publicacions forma part de la setmana literària de Sant Jordi, que comptarà amb els següents actes:
Dilluns, 19 d’abril, 19.30h. Cafè del Teatre de l’Escorxador
Recital poètic COM UNA ESPURNA (lectura de Màrius Torres) a càrrec del poeta ANTONI CLAPÉS i l’actriu MONTSE VELLVEHÍ.
Programa de Sant Jordi 2010-Centenari Màrius Torres.
Dimecres, 21 d’abril, 19h. Cafè del Teatre de l’Escorxador
Presentació del número 6 de la col·lecció de Sant Jordi “Escata de Drac” sota el títol Màrius Torres, en el color de les veus, i lectura poètica Recitem Torres a càrrec d’alumnes del CNL de Lleida.
Programa de Sant Jordi.
Organitzen: Institut Municipal d’Acció Cultural de Lleida i Centre de Normalització Lingüística de Lleida
Dijous, 22 d’abril, 20h. Cafè del Teatre de l’Escorxador
Lectura poètica “Allarga per l’espai la corba del seu cos” a càrrec de MERITXELL CUCURELLA-JORBA, amb l’acompanyament musical improvisat de DAVID ESTERRI (Lo Pardal Roquer) dins del cicle VERSOS DE TEMPORADA 2010. Els joves creadors a Màrius Torres, el poeta que no volia l’oblit...
Divendres, 23 d’abril –Diada de Sant Jordi -
De les 10h fins a les 20h. Pl. Paeria
Estand de publicacions municipals.
Mostra de les edicions generades per l’Ajuntament de Lleida en el període abril 2009-abril 2010. Les persones que visitin l’estand seran obsequiades amb el número 6 de la col·lecció de Sant Jordi “Escata de drac” amb el títol Màrius Torres, en el color de les veus i amb l’opuscle Bústia d’entrada: missatges per a Màrius. Els escriptors de Lleida a Màrius Torres.
A les 19 h. Pl. Sant Joan
Concert institucional de Sant Jordi a càrrec de la Banda Municipal de Lleida
Dirigida per Amadeu Urrea, amb un repertori on la música i la paraula donaran el to essencialment literari en què de manera especial es retrà homenatge a Màrius Torres amb la interpretació musical del poema “Un altre abril”.
A les 19 h. Avinguda de Blondel (davant de l’IMAC)
Ballada de sardanes amb la Cobla Jovenívola d’Agramunt Programa de Sant Jordi. Organitza: Grup Sardanista Montserrat
En la mateixa presentació també s'ha posat de relleu l'inici del programa Versos de Temporada, que comptarà amb la participació de sis joves poetes (Meritxell Cucurella-Jorba, Meritxell Nus, Amat Baró, Víctor Verdú, Clara Vilches i Àngels Marzo) que presentaran la seva obra els dies 22 d'abril, 27 de maig, 17 de juny, 28 d'octubre, 11 de novembre i 16 de desembre. Així mateix s'ha informat que ja s'han fet públiques les bases per als premis literaris 2010.