Tasta l’òpera, a la Llotja
Del 28 de juny al 3 de juliol
La Llotja acull aquest any el programa Tasta l’Òpera, el programa d’Òpera, Gastronomia i Formació que ofereix la possibilitat de combinar música i gastronomia i activitats paralel•les. El Tasta l’Òpera 2010 oferirà un curs d’òpera que es desenvoluparà els matins de dimarts a divendres dirigit per Marcel Gorgori, dos espectacles divulgatius Entendre Wagner amb Marcel Gorgori (29 de juny) i Cantar bé, òpera i sarsuela (2 de juliol) i l’òpera infantil amb titelles gegants El Retablo de Maese Pedro, a la Petita Llotja. La gastronomia serà també un component esencial del tasta l’òpera amb una doble vessant de restauració a les instal•lacions de la Llotja i als restaurants de la ciutat.
El paer en cap, Àngel Ros, ha destacat en la presentació de la programació d'aquest any el vessant educatiu de la proposta, que inclou també una òpera especialment adreçada als infants. Arxiu de so Àngel Ros.
L’Hotel Can Boix de Peramola, l’Estel de la Mercè, Hostal Jaumet i el restaurant de la Llotja de Jaume Tàpies oferiran els Dinars a la Llotja. Uns dinars amb productes recomanats pel DARP i maridats amb vins de la Do Costers del Segre. Jaume Tàpies, al capdavant del restaurant de Llotja, serà l’encarregat d’elaborar el gran sopar de Tasta l’Òpera.
En paral•lel, i com a novetat en l’edició d’aquest any, una desena de restaurants de Lleida participaran en aquesta iniciativa elaborant un menú exclusiu amb productes de Lleida amb motiu del tasta l’òpera. El menú l’oferiran tots els dies del certamen i inclourà productes amb denominació d’origen i distintius de qualitat lleidatans LQ. Hi participaran els restaurants: La Pèrgola, La Fusta, L’Estel de la Mercè, A Taula, Cassia, D-Vinis, Genial, Grèvol, Xalet Suïss i Llavorsí, de l’hotel Zenit Lleida. Una participació i implicació que ha agraït i remarcat el vicepresident de la Diputació, Josep Presseguer. Arxiu de so Josep Presseguer.
La formació en el món de l’òpera, els seus llenguatges i protagonistes anirà a càrrec de Roger Alier, crític i historiador de l’òpera i del periodista Marcel Gorgori. Els tres tasts que es realitzaran durant la setmana (de vins DO Costers del Segre, d'olis DO Garrigues i de fruita) juntament amb tota l'activitat gastronòmica es realitza amb la col·laboració del DARP.
L'alcalde Àngel Ros ha presidit la presentació de Tasta l'Òpera 2010, juntament amb la tinenta d'alcalde Montse Parra, el vicepresident de la Diputació Josep Presseguer, el director dels SSTT d'Agricultura a Lleida, Joan Gòdia i el president de la Fundació Ferreruela-Sanfeliu, el doctor Rafael Ferreruela.