Les piscines de Cappont, Balàfia i Pardinyes faciliten el bany a les persones amb discapacitats

Disposen de cadires adaptades amb un ascensor aquàtic que permet pujar fora de l’aigua i baixar fins a l’interior de la piscina

L’Ajuntament de Lleida ha iniciat la temporada de bany amb la millora de l’accessibilitat a les piscines municipals per a les persones amb alguna discapacitat. En concret s’han instal•lat cadires adaptades amb ascensor aquàtic a les piscines de Pardinyes, Cappont i Balàfia. L’alcaldessa accidental, Marta Camps, acompanyada del tinent d’alcalde, Txema Alonso, i el president d’Aspid, Josep Giralt, han visitat aquest dimecres aquesta actuació de millora que ha realitzat la Paeria dins d’un projecte en el marc del Fons Estatal per a l’Ocupació i la Sostenibilitat Local.

Aquesta actuació, que ha tingut un pressupost de 60.000 €, permet a la persona discapacitada pujar fora de l’aigua a la cadira i baixar amb l’ascensor a dins de la piscina. Aquest tipus d’ascensors no són perillosos per als usuaris, ja que no contenen cap material relliscós, ni electricitat ni elements contaminants.

El seient es desmunta fàcilment per garantir la utilització només de les persones que ho necessitin. També és regulable en alçada i posició per a adaptar-lo a l’usuari. Aquest sistema inclou una barana per donar seguretat i recolzament en el traspàs d’una cadira a una altra, així com una dutxa perquè l’usuari la pugui utilitzar després del bany.