La Paeria millora i enjardina la cantonada del carrer Ensenyança
El disseny d’aquest racó pretén retre homenatge al col•legi Lestonnac amb la col•locació de quatre bancs, plantes arbustives i un gran arbre que representen l’alumnat i el professorat del centre escolar
L’Ajuntament de Lleida està duent a terme les obres per millorar la cantonada del carrer Ensenyança amb Prat de la Riba, davant del col•legi Lestonnac. Aquesta actuació consisteix en l’enjardinament d’aquest espai amb la col•locació de jardineres, mobiliari urbà, plantes arbustives i un gran arbre, que volen representar l’alumnat i el professorat del col•legi.
Es tracta de fer quatre jardineres, que tenen unes mides de 2 metres x 0.5 metres cadascuna, en les quals es plantaran una vintena d’unitats de plantes arbustives. Davant de cada jardinera, es col•locaran quatre bancs de formigó de color gris. El conjunt de la jardinera i el banc representa el pupitre dels alumnes. A més, es plantarà un arbre singular de 40-45 centímetres de diàmetre, que en aquest cas representa el professor. L’actuació també contempla la instal•lació del reg i la col•locació d’una nova paperera. És previst que els treballs durin aproximadament dues setmanes.
Aquestes obres formen part d’un projecte global, amb un pressupost de 294.444,87 €, que contempla la millora i enjardinament de 10 racons de la ciutat: l’accés a Gardeny (enjardinament turó cantó Cardenal Cisneros), l’enjardinament de la rotonda est del camí de Granyena, de la rotonda oest del camí de Granyena, els accessos a les escales de la Serreta de l’Escorxador, l’enjardinament de la cantonada del carrer Ensenyança, l’enjardinament de diversos talussos (camí de Rufea, Henry Dunant...), l’adequació d’un espai lliure al cantó del carrer Gran al barri de Llívia i l’enjardinament dels parterres de davant del Canyeret i els de la plaça Espanya.