84 entitats participen a Solidàrium 2010
Els dies 16 i 17 d'octubre, davant de l'Auditori Enric Granados
La VII edició de la Fira d’Entitats Solidàries de Lleida “Solidàrium 2010” se celebra els dies 16 i 17 d'octubre davant de l'Auditori Municipal Enric Granados. La cita vol sumar esforços i oferir un espai per al coneixement mutu, la comunicació i la relació entre les ONGD, entitats solidàries i la ciutadania. Cada participant presentarà les seves idees i els projectes que s'estan duent a terme en diversos punts del món, impulsats des de Lleida.
La regidora Maria Rosa Ball, Francesc Pla, president de la Coordinadora d’ONGD i altres Moviments Solidaris de Lleida i Núria Camps, directora de l’oficina de Cooperació i Solidaritat de la Universitat de Lleida han presidit la presentació.
Solidàrium ofereix la possibilitat de descobrir la xarxa solidària de Lleida i les diferents activitats, recursos, materials didàctics i de sensibilització de les ONGD i entitats. Enguany hi prenen part 84 col·lectius.
L'edició del 2010 aprofundirà en el treball dels vuit objectius de desenvolupament del mil•lenni centrats en la reducció de la Pobresa al món.
Mostra d'Informació i Documentació per al Desenvolupament
Dins del mateix recinte, els visitants podran recòrrer la Mostra al carrer d’Informació i Documentació per al Desenvolupament, organitzat per l’Oficina de Cooperació i Solidaritat de la Universitat de Lleida. Aquest apartat s'adreça als ciutadans interessats en temes de cooperació internacional, drets humans, globalització, conflictes, gènere, infància, educació, ecologia, comerç just i economies alternatives. S'oferirà una mostra de material (llibres, jocs, revistes, etc.) al qual tothom hi pot tenir accés.
Altres espais de Solidàrium:
- Cafeteria de Comerç Just, on les entitats que treballen el comerç just a la ciutat s’organitzen per a oferir aquest servei.
- Espai per diferents tallers.
- Espai d’actuacions, on es duran a terme les diferents obres de teatre, dansa i música, concurs i xocolatada de comerç just.
- Espai de jocs, amb el Traginer de jocs, jocs tradicionals de fusta.
- El Nautilus de La Baldufa”, petit carrousel ecològic en que els pares hauran de pedalar per a poder fer girar l’atracció.
- Activitat al Cafè teatre de l’Escorxador- Concert “BONGO BOTRAKO”.