Punt d’informació sobre drogues, sexualitat i sida a l'Agrocastanyada
L'Ajuntament de Lleida i l’Associació Anti-sida de Lleida situaran un espai on els joves podran trobar informació sobre els efectes i riscos del seu consum
L'Ajuntament de Lleida i l’Associació Anti-sida de Lleida situaran un punt d'informació sobre drogues, sexualitat i Sida a l'Agrocastanyada que se celebra aquest nit a la discoteca Wonder.
En aquest punt s’hi podrà trobar informació sobre les drogues, els seus efectes i com evitar els principals riscs dels seu consum. Els joves també hi podran trobar informació sobre la Sida i les seves vies de transmissió, sobre la manera d’evitar el seu contagi i com detectar una possible infecció. Així mateix, es repartiran preservatius gratuïtament.
S’informarà també als joves que s’hi apropin dels serveis que tenen a la ciutat en matèria de drogodependències i Sida als quals es poden dirigir gratuïta i confidencialment sempre que ho necessitin.
L’objectiu d’aquesta intervenció és apropar la informació als joves als espais d’oci nocturn per reduir els riscs del consum de drogues i les relacions sexuals de risc.
Aquesta acció es ve realitzant des de fa 8 anys. Aquest any, com a novetat, es sortejarà entre totes les persones que s’apropin al punt informatiu 4 entrades per a l’espectacle Brodas Bros que tindrà lloc a la Llotja el dissabte al vespre. Aquestes entrades han estat cedides pels programadors de La Llotja.
Durant aquest curs 2010-2011 s’estan realitzant altres accions dirigides especialment al col•lectiu universitari com un crèdit de lliure elecció amb el títol “Oci, drogues i sexualitat” que tindrà lloc els dies 4 i 5 de novembre o altres punts informatius al campus universitari que es situaran amb motiu de la Festa Major de la universitat, el dia de la prova del VIH o el Dia Mundial contra la Sida.
Aquestes accions formen part del programa de prevenció que tiren endavant l’Ajuntament de Lleida i l’Associació Anti-Sida de Lleida dirigit als infants i joves de la ciutat de Lleida.