Lleida estrena la renovada plaça Castella
Les obres de reurbanització han permès disposar d’un nou espai públic per a vianants de gairebé 1.200 metres quadrats, amb nou paviment, mobiliari, enllumenat i zones verdes
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, acompanyat del subdelegat del Govern José Ángel Flores, ha presidit aquest divendres l’estrena de la renovada plaça Castella, un cop s’han dut a terme els treballs per reurbanitzar aquest espai públic, que té una superfície de gairebé 1.200 metres quadrats, que ha inclòs la renovació de tot el paviment, la col•locació de nou mobiliari urbà, la instal•lació d’enllumenat i la plantació de nou arbrat i zones verdes. El paer en cap ha remarcat que l'actuació era una antiga reivindicació dels veïns i ha destacat la importància del "petit urbanisme de qualitat" que s'ha dut a terme els darrers anys i que ha comportat la millora de més de 40 places a Lleida.
La reforma de la plaça Castella ha inclòs la millora de la seguretat de la zona, així com l’accessibilitat per als vianants, amb la construcció de rebaixos als passos de vianants de l’entorn. A més, s’ha col•locat un nou paviment amb lloses de formigó, s’ha millorat la xarxa d’aigua potable i de reg, així com tot l’enllumenat de la plaça i s’ha col•locat nou mobiliari urbà, com 9 bancs, 4 papereres, una barana per protegir la canalla (que té 76 metres de llargada) i properament es posaran 3 jardineres, coincidint amb la plantació de la primavera.
Cal destacar, també, que la plaça compta ara amb un element singular com és un nou mur verd, de 25 metres quadrats, amb diferents espècies arbustives que substitueix l’antic mur d’aplacat de peces de marbre, que es trobava en mal estat.
Aquestes obres, que han anat a càrrec de l’empresa Novex, s’emmarquen dins del Fons Estatal per a l’Ocupació i la Sostenibilitat Local i forma part d’un projecte global que inclou la millora d’un total de 4 places (Roca i Lletjós a Balàfia, Sant Joan de Mata a Cappont, Castella a la zona de l’Escorxador i plaça del Treball) amb un pressupost de 816.030,35 €.
Una festa popular amb la participació del Banyetes, els veïns de la zona i l’alumnat de l’escola Sant Jaume ha servit per estrenar la renovació d’aquesta plaça situada a prop del passeig de Ronda i la zona de l’Escorxador.