La Llotja permet incrementar un 63% el nombre de congressos a la ciutat

Durant el 2010, la xifra d'assistents a reunions professionals creix prop d'un 50%

Durant el primer any de funcionament del Palau de Congressos La Llotja, el nombre de congressos realitzats ha suposat un increment del 63,16 % respecte l'any 2009. Concretament, l'any 2010 Lleida va acollir 31 congressos mentre que el 2009 n'havia acollit 19. La tinenta d'alcalde i presidenta de Turisme de Lleida, Montse Mínguez, ha subratllat que l'increment en el nombre de reunions professionals "és un exponent clar de l'efecte que ha tingut per a la ciutat l'entrada en funcionament de La Llotja, i més en un any en què la ciutat no va acollir el saló biennal Municipàlia".

De fet, el nombre de convencions celebrades a la ciutat durant l'any 2010 s'ha incrementat un 58,33% respecte la xifra del 2009: l'any passat s'hi van realitzar 19, mentre que el 2009 la ciutat n'havia acollit 12. De la mateixa manera s'han comportat les xifres de les jornades professionals, que han crescut durant el 2010 un 12,33% (337) respecte el 2009 (300). Així, el total de reunions professionals (congressos, convencions i jornades) ha estat de 387, 56 més qu l'any 2009.

A més de créixer el nombre de reunions professionals  i per tant el nombre d'assistents, el fet es que també ha crescut la mitjana d'assistents per reunió ubicant-se per damunt dels 130. Així, el total de reunions professionals celebrades a Lleida durant l'any 2010 va comportar un total de 43.293 assistents, un 47,08% més que l'any 2009 (29.436).

Val a dir, que la catalogació entre congressos, convencions i jornades respon als criteris que marca l'Spain Convention Bureau: entén per convenció tota activitat organitzada per una empresa o organització amb un mínim de 50 participants i inscripció limitada a un membres d’un col•lectiu, amb una nit de pernoctació com a mínim; alhora, entén per congrés tota activitat de caire científic amb inscripció oberta de més de 50 assistents i amb una nit de pernoctació com a mínim; i, a més, considera jornada tota activitat de caire científic/tècnic d’una durada mínima d’un dia. Aquesta catalogació descarta, a més, esdeveniments organitzats per partits polítics, sindicats i per entitats financeres dirigits als seus clients.

D'aquesta manera, s'extreu la dada del total de reunions de tot tipus celebrades a Lleida durant l'any 2010 que és 496 amb 45.559 assitents.

Biko, bikeorientació per l'Horta de Lleida
Aquest dijous s'ha realitzat el Consell d'Administració de Turisme de Lleida, que ha passat comptes del balanç pressupostari de l'any 2010, que va presentar un romanent de tresoreria de 242.422 euros, xifra que suposa 15.835,36 euros de romanent lliure un cop descomptada la part afectada per inversions.

Alhora, s'hi han repassat les activitats previstes per als propers mesos, entre les quals destaca la primera convocatòria de Biko bikeorientació per l'Horta de Lleida (vegeu informació adjunta). Es tracta d'un esdeveniment esportiu de caràcter popular que combina la bicicleta de muntanya i l’orientació, en el qual els participants fan un itinerari en bicicleta amb l’objectiu de trobar una sèrie de balises o fites amb l’ajut d’un mapa. La cita és el dia 17 d'abril.