El consum de drogues i les relacions sexuals de risc, eix central de l’exposició “Febre del divendres nit”

La mostra, que es podrà visitar del 21 de març al 15 d’abril al Centre de Recursos Juvenils, pretén donar a conèixer diverses conductes socials de risc entre els joves i adolescents de la ciutat

L’exposició “Febre del divendres nit”, organitzada per la Regidoria de Serveis Personals i Salut Pública de l’Ajuntament de Lleida i l’Associació Anti-Sida de Lleida, és una iniciativa que pretén donar a conèixer diverses conductes socials de risc i afavorir la presa de decisions autònomes i responsables entre els joves i adolescents de la ciutat. L’exposició aborda temes com els accidents de trànsit causats per l’alcohol, els riscs de consumir drogues il•legals, la relació entre l’abús de drogues i les relacions sexuals de riscs, les infeccions de transmissió sexual com el VIH i els embarassos no desitjats.

La mostra, que es podrà visitar fins el proper dia 15 d’abril al Centre de Recursos Juvenils La Palma, està cedida per l’entitat PDS i consta de 12 plafons que simulen una nit de divendres. Els visitants es troben immersos en diverses situacions i han d’anar decidint què volen fer i on volen anar. El final de la visita dependrà de les decisions que hagi pres cada un dels joves.

La visita es complementa amb un taller realitzat per tècnics municipals i de l’Associació Anti-sida, que reforçarà els objectius de l’exposició i aprofundirà en les creences que tenen els joves respecte al consum de drogues i les relacions sexuals de risc.

Està previst que durant horari escolar visitin l’exposició 1000 joves de 14 centres d’ensenyament secundari de Lleida que ja han realitzat activitats prèvies amb els seus tutors i tutores. També està previst que la visitin alguns joves dels centres oberts i del projecte de dinamització esportiva. En total es realitzaran unes 40 visites guiades aproximadament.

Aquesta proposta, adreçada als alumnes de 4rt d’ESO, és una més de tota l’oferta educativa i preventiva de la Regidoria de Serveis Personals i Salut Pública de l’Ajuntament que comprèn des de 3r curs d’educació primària fins a l’educació secundària.

Per concertar una visita s’ha de contactar amb l’Àrea de prevenció de les Drogodependències de la Regidoria de Serveis Personals i Salut Pública, al telèfon 973 700 631 o adrogues@paeria.cat. També es pot contactar amb el Centre de recursos juvenils – La Palma, al telèfon 973 700 666.