Lliurament de la II Edició del Premi Candi Villafañé

El proper dimarts, 29 de març de 2011, a les 19 hores, es lliuraran al saló de Plens del Palau de la Paeria, els guardons del Premi  Candi  Villafañe de projectes per a la promoció d’Igualtats d’Oportunitats i la no discriminació.

El premi, convocat per l’Ajuntament de Lleida, de caràcter biennal i d’àmbit estatal, és un reconeixement a tots aquells projectes que fomenten la igualtat d’oportunitats, essent una plataforma de reconeixement i visibilitat d’aquelles intervencions que generen una major consciència social sobre les necessitats i la feina feta i per fer en matèria d’igualtat d’oportunitats. I, a la vegada, és un record al desaparegut Candi Villafañe com a persona solidària, lluitadora i sensible envers les desigualtats socials, i un reconeixement a la seva tasca com a Regidor de Serveis Personals de l’Ajuntament de Lleida. 

 

El premi s’ha adreçat a totes les entitats d’iniciativa social, administracions locals, centres educatius i centres universitaris d’àmbit estatal, que han presentat un projecte d’intervenció en igualtats d’oportunitats, en una de dues modalitats que contempla :

 A: Projecte d’intervenció a realitzar

B: Projecte d’intervenció en procés o finalitzat. Projectes inèdits que s’hagin realitzat en els darrers tres anys.

 

L’any 2008 es va realitzar la primera edició del Candi  Villafañe de projectes per a la promoció d’Igualtats d’Oportunitats i la no discriminació essent guanyadors el projecte “Guia de camins i senders naturals accessibles de Lleida” guardonat en la Modalitat A, l’autor d’aquest projecte va ser l’Associació ASPID de Lleida. El projecte “Laboratori antiracista”  va estar guardonat en la Modalitat B: Projecte d’intervenció en procés o finalitzat, l’autora d’aquest projecte va ser l’Associació SOS Racisme Catalunya.

30 projectes

L’èxit de participació de la segona convocatòria queda reflectit en el nombre de projectes presentats, un total de 30, 6 dels quals opten a la modalitat A, de projectes d’intervenció a realitzar i els altres 24 opten a la modalitat B, de projectes d’ intervenció en procés o finalitzats.

L’Excel·lent nivell de participació en la convocatòria del Premi ens mostra la feina que s’està fent o està en projecte en l’àmbit de la igualtat d’oportunitats i també la motivació per donar a conèixer l’esforç dels/de les professionals i voluntariat que la impulsen.

Cadascuna de les modalitats està dotada amb un únic premi de 4.500 €.

El veredicte del jurat es farà públic en el decurs de l’acte institucional que es celebrarà el proper dimarts dia 29 de març i comptarà amb la presència de la Sra. Pilar Malla i Escofet, que impartirà la conferència “L’essencial és invisible als ulls”.

Conferència “L’essencial és invisible als ulls”, de Pilar Malla

Pilar Malla és una persona de reconegut prestigi en l’àmbit acadèmic i de l’acció social Diplomada en treball social i experta en serveis socials, és una persona especialment valorada per la seva trajectòria professional i al seu compromís amb el treball social.

Ha estat implicada des de vessants tant diversos com la docència (professora de treball social en l'Escola Universitària de Treball Social de Barcelona), l'atenció directa a les persones, la gestió i la direcció des d'entitats privades (com Càritas), l'administració pública (Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya) o la defensa dels drets de les persones (Sindicatura de Greuges de Barcelona del 2004 al 2010). Actualment és presidenta del Centre Català de Solidaritat.

També és autora de diverses publicacions i ha dirigit planificacions de treball social per a l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.

L’any 1988 va rebre el Premi d'Honor Lluís Carulla, l’any 2004 li fou atorgada la Creu de Sant Jordi i al 2011 li ha estat concedida la Medalla d'or del Col·legi Oficial de Diplomats en Treball Social i Assistents Socials de Catalunya.