Els 80 alumnes de la Casa d’Oficis visiten la Paeria

Els nois i noies reben formació en fusteria, soldadura, paleta, pintura, jardineria, sistemes microinformàtics i telefonista/recepcionista d’oficina

El tinent d’alcalde Josep Presseguer ha rebut avui els 80 alumnes de la Casa d’Oficis “Lleida Forma i Ocupa” de l’Institut Municipal d’Ocupació Salvador Seguí. La formació professional ocupacional que s’imparteix és: instal·ladors d’elements de fusteria (10 alumnes), soldadura (10 alumnes), paleta (10 alumnes), pintura (10 alumnes), jardineria (10 alumnes), tècnic en sistemes microinformàtics (10 alumnes) i telefonista recepcionista d’oficina (20 alumnes).

Josep Presseguer ha encoratjat els alumnes a que continuïn formant-se, ja que l’educació és fonamental en el món laboral. El tinent d’alcalde ha comentat que quan hagin obtingut el diploma que acrediti la formació professional ocupacional que estan realitzant a l’IMO, "aquest serà el punt de partida i no la meta", perquè amb una bona formació sempre hi ha oportunitats. 

Les Cases d’Oficis són programes de formació inserció adreçats a joves de 16 a 24 anys, tenen una durada d’un any. Consten de dues fases de sis mesos cadascuna:

Primera fase: l’alumnat fan l’aprenentatge a l’IMO i tenen una beca de 9 euros per dia assistit.
Segona fase: tenen un contracte en formació i cobren el 75% del salari mínim interprofessional (481,05 euros). Fan les pràctiques mitjançant el treball real en espais municipals durant 4 dies de la setmana i un dia assisteixen a classes teòriques a l’IMO

A més d’impartir coneixements dels diferents oficis també es fa formació complementària. Una de les matèries és coneixement de l’entorn, dins del qual s’ha organitzat la visita a la Paeria. Els alumnes són 22 noies i 58 nois.