La Paeria es reuneix amb els representants de les comunitats amb presència al Centre Històric

Per fomentar el civisme i la convivència a la ciutat

La regidora Sara Mestres, responsable de àrea de seguretat, i Josep Presseguer, com a regidor de barri del Centre Històric, s’han reunit aquest migdia amb els representants de les diferents comunitats i associacions que tenen presència al Centre Històric, principalment africanes, per intentar treballar conjuntament en el foment del civisme i la convivència a la ciutat. En aquesta reunió, a la qual també han assistit els responsables de la Guàrdia Urbana i els Mossos d’Esquadra, s’ha parlat de la importància que té respectar les normes de convivència, que afavoreixen la cohesió social entre la ciutadania. Un altre aspecte que s’ha destacat és la col·laboració que ha d’haver entre els diferents agents que intervenen en el procés d’integració dels col·lectius que hi ha a la ciutat.

Els representants de les entitats convocades han estat d’acord a l’hora de defensar comportaments que promoguin el respecte, l’harmonia i el civisme. També han mostrat el seu rebuig a les situacions que s’han produït els últims dies al Centre Històric i han estat els primers a condemnar-les. Per això, s’han compromès a actuar en aquesta zona, sortint al carrer i transmetent missatges de convivència que millorin la cohesió social a la ciutat i la qualitat de vida dels ciutadans. Alhora, informaran de les conseqüències que poden tenir les conductes incíviques i que les persones que no respectin i compleixin la llei seran expulsades del país.

La reunió que s’ha mantingut aquest diumenge es tornarà a convocar en uns dies per continuar treballant en aquesta línia.