El voluntariat sènior col·laborarà en el suport escolar a infants
Les persones desitjades a participar-hi poden adreçar-se a l'oficina del Voluntariat Sènior
La regidoria de Benestar Social i Ocupació enceta un nou projecte intergeneracional a Balàfia amb Voluntariat Sènior, que se centrarà en donar suport escolar a infants del barri. Es preveu que les classes de suport comencin al mes d'octubre. Les persones interessades a col·laborar-hi poden adreçar-se a l'oficina del Voluntariat Sènior (voluntarisenior@paeria.es ).
Aquest nou projecte s'emmarca en les activitats que ja està preparant l'Ajuntament de Lleida per celebrar, l'any 2012, l’Any europeu de l’envelliment actiu i la solidaritat intergeneracional, que contempla com a objectius generals sensibilitzar sobre el valor d’un envelliment actiu, l’intercanvi d’idees i bones pràctiques sobre les estratègies d’actuació i promoció de polítiques d’envelliment actiu. La finalitat és també oferir un marc d’acció i promoure la implicació de les administracions competents i de tots els agents interessats de cara a desenvolupar polítiques i activitats específiques per fomentar l’envelliment actiu i la solidaritat entre generacions.
En aquest marc, la Paeria endega el nou projecte del Voluntariat Sènior aplicat a l’àmbit educatiu. Aquesta acció és fruit del treball dut a terme per l’equip d’educadors d’entorn i de la detecció de necessitats concretes amb els infants del barri de Balàfia. Es tracta d’una activitat de col•laboració intergeneracional, en què persones grans, voluntàries participaran activament en l’acompanyament a grups de nens i nenes de 6 a 12 anys en la tasca del reforç escolar; comptant amb rel suport, coordinació i supervisió dels educadors d’entorn de la zona. El projecte s'encetarà amb el barri de Balàfia i es podria ampliar a altres zones de la ciutat.
El projecte de voluntariat sènior va néixer l'any 2007 amb l'objectiu de de canalitzar les possibilitats d’aquest col•lectiu i donar suport a diferents activitats de la ciutat fomentant així la sensibilització d’un envelliment actiu, solidari i cooperatiu. Per aconseguir els objectius, el Voluntariat Sènior compta amb dues borses: la borsa de voluntari/es oberta a tots els Sèniors lleidatans i la borsa de projectes on col•laborar, oberta als diferents departaments de l’Ajuntament i les entitats i associacions de la ciutat que desenvolupen projectes de voluntariat. Els projectes que es desenvolupen estan emmarcats en els àmbits econòmic, educatiu, cultural, internacional, medi ambient i social i de la salut.
La gent gran posseeix un gran bagatge de coneixements i experiència que, juntament amb la fi o la disminució de la vida laboral, i les condicions de salut i benestar en les quals avui en dia s’arriba a aquesta etapa, fan que sigui un moment idoni per a la participació activa en la societat.