Noces Reials de Ramon Berenguer IV i Peronella al Castell del Rei

La Suda ha acollit per primera vegada l’escenificació de les esposalles, a càrrec de l’Associació de la Festa de Moros i Cristians, que ha aplegat un nombrós públic

Les Noces Reials entre el comte Ramon Berenguer IV i Peronella d’Aragó s’han escenificat per primera vegada al Castell del Rei. La ciutat ha reviscut les esposalles, en un turó de la Seu Vella vestit de gala per a l’ocasió i que ha aplegat un nombrós públic. La tinenta d’alcalde Montse Parra i els regidors Josep Barberà i Dolors Arderiu han assistit als diferents actes que s’han celebrat per recrear el casament, que va tenir lloc a la ciutat de Lleida el 1150 i que va significar el naixement de la Corona d’Aragó. Amb el trasllat a aquesta escenari s’ha aconseguit reforçar el sentit històric de l’acte, ja que les noces van tenir lloc en aquest emplaçament.

Enguany, aquesta jornada, organitzada per l’Associació de la Festa de Moros i Cristians de Lleida, ha tingut una novetat destacada: la creació d’una moneda, la Peronella, que ha estat imprescindible per comprar o consumir al mercat o a la taverna.

La cercavila, formada per templers, cortesanes, nobles, joglars, etc., ha acompanyat els convidats a l’espai habilitat de la Suda per gaudir de la festa. En aquesta edició, Vicente Luengo s’ha posat en la pell de Ramon Berenguer IV i Noèlia Vallverdú, en la de Peronella.