Temporada de Jam Session al Cafè del Teatre de l’Escorxador
Concerts obert a la participació dels músics que hi assisteixin entre el públic
Les Jam Sessions tornen demà a Lleida amb un nou cartell integrat per Toni Solà, Ignasi Terraza i Clara Luna. Com sempre, la proposta convida tots els músics de la ciutat a afgir-se i a participar en actuacions improvisades amb aquests artistes de primer nivell. La banda base que acompanya els solistes convidats és Aljoša Mutic Quartet, integrada per Aljoša Mutic (saxo), Ignasi González (contrabaix), Xavier Monge (piano) i Joan Andreu Buchaca (bateria).
Totes les sessions són al Cafè del Teatre de l'Escorxador, a les 22 h, i l’entrada és gratuïta. Els artistes convidats són:
Dijous 6 d’octubre: Toni Solà
És un dels saxofonistes més importants del panorama jazzístic actual i, sens dubte, el més destacat dins dels estils tradicionals i arrelats del jazz a casa nostra.
Al marge de la seva tasca televisiva al costat d´Andreu Buenafuente o de la seva trajectòria professional com a músic de sessió als estudis de gravació, desenvolupa una fructífera carrera dins del jazz que l’ha dut a treballar amb músics de renom internacional.
A banda del seu quartet, Solà lidera igualment el grup ”The Black Key” juntament amb Ramon Fossati i Ignasi Terraza, el quintet amb el trompetista Josep M. Farràs i col•labora com a solista convidat amb altres artistes i formacions de renom. El disc “Antistress” conté balades relaxants i suggeridores, blues i composicions pròpies amb un denominador comú: la recerca de climes càlids de gran bellesa, colors i ritmes diversos, en el marc del llenguatge del jazz més arrelat.
Dijous 3 de novembre: Ignasi Terraza
S’interessa per la música, especialment pel jazz, quan va perdre la vista poc abans de fer els deu anys. Un grapat de discos de qualitat i un piano de la família van fer la resta. Des d’aleshores ha participat en diversos grups, sempre, però, amb el segell distintiu del swing.
El seu coneixement del llenguatge jazzístic i el seu sentit del ritme i de l’harmonia l’han convertit en un acompanyant o partenaire molt sol•licitat per diverses figures locals i internacionals, com els cantants Charmin Michelle, Randy Greer, Michelle McCain, Lavelle i Stacey Kent, i músics com Frank Wess, Jesse Davis, Gene “Mighty Flea” Conners, Teddy Edwards, Ralph Lalama i Brad Lealy, entre d’altres. Actualment treballa amb el bateria Jean Pierre Derouard i els baixistes Pierre Bousaguet i Jules Bikoko, amb els quals signa els seus actuals projectes.
Dijous 1 de desembre: Clara Luna
Estudia piano clàssic i més endavant es decanta pel jazz amb què descobreix el seu instrument més proper: la veu. Treballa amb Bobby McFerrin al Festival de Jazz de Barcelona, amb Joan Albert Amargós al Festival de Músiques i Arts de la Mediterrània, amb Perico Sambeat a la Girona Jazz Project i ha estat cantant de la Original Jazz Orquestra del Taller de Músics, sota la direcció de Vicens Martín.
Lidera el grup Lunar Project amb el qual publica el seu primer disc “Supernova” (New Mood Jazz) i el duet Luna & Vila, amb Albert Vila, amb arranjaments estàndards de jazz, bossa nova, pop i soul i amb qui enregistra el CD “Moments”.
Crea l’espectacle “Clara Luna & Xavi Maureta: Coleing Porter” amb el següent repertori: José Alberto Medina (piano), Rai Ferrer (contrabaix) i Xavi Maureta (bateria).