Seminari "Educació emocional i els programes de promoció de la salut"
Hi participen 35 professionals vinculats al món de la promoció de la salut i està organitzat conjuntament per l'àrea de Drogodependències de la regidoria de Benstar Social i Ocupació de l'Ajuntament de Lleida i els Serveis Territorials a Lleida dels Departaments d’Ensenyament i Salut de la Generalitat de Catalunya
35 professionals vinculats al món de la salut participen des d'aquest dimarts en el seminari d’aprofundiment: “Educació emocional i els programes de promoció de la salut” que se celebra a la seu dels Equips d’Atenció Psicopedagògica de Lleida.
Aquesta formació és un dels fruits del treball col•laboratiu que es ve realitzant des de fa anys a Lleida entre els Departaments d’Ensenyament i Salut de la Generalitat (Serveis Territorials a Lleida), la Paeria i entitats de la ciutat que treballen en la promoció de la salut.
El seminari, que dona continuïtat i aprofundeix en el ja realitzat l’últim trimestre de l’any passat, té per objectiu oferir formació especialitzada (teòrica, pràctica i tècnica) als professionals de l’educació i la salut per tal de poder dur a la pràctica diferents estratègies per al desenvolupament de l’educació emocional, entenent-la com un procés d’aprenentatge vital i nuclear en els diferents programes d’educació per a la salut que s’estan desenvolupant a la ciutat de Lleida. Alhora, permet compartir un espai de reflexió i debat des dels diferents rols professionals participants al seminari.
El curs, de 15 hores de durada, l'imparteixen Anna Soldevila, professora del Departament de Pedagogia i Psicologia de la Universitat de Lleida i experta en Educació Emocional, amb la col•laboració també d'Isabel Matas, pedagoga de la Fundació Catalana de l’Esplai i de les tècniques municipals i d’Ensenyament en promoció de la salut .
Hi participen 35 professionals vinculats al món de la promoció de la salut des de diferents àmbits (professorat d’educació primària i secundària, professionals d’infermeria comunitària i del programa Salut i Escola, professionals dels EAP, de l’Ajuntament de Lleida i d’altres entitats de la ciutat).