Lleida estableix noves aliances institucionals per desenvolupar el sector turístic
El regidor de Turisme Fèlix Larrosa s’ha reunit avui a FITUR amb el Cònsol menor d’Andorra La Vella, Jordi Minguillón, i amb la nova responsable de turisme de l’Ajuntament de Saragossa, Lola Ranera
El regidor de Turisme Fèlix Larrosa s’ha reunit avui a FITUR amb el Cònsol menor d’Andorra La Vella, Jordi Minguillón qui li ha proposat línies de col•laboració institucional entre l’Ajuntament de Lleida i el comú d’Andorra. Entre els aspectes que es treballaran properament, s’ha acordat l’intercanvi d’informació rellevant des del punt de vista turístic i el treball conjunt com a lobby entre les dues ciutats respecte als gestors d’infraestructures, com ara l’aeroport de Lleida-Alguaire. En aquest sentit, el cònsul s’ha mostrat molt interessat en l’aeroport de Lleida com a element dinamitzador i ha recordat l’efecte positiu de l’AVE des del punt de vista de la millora de les comunicacions per als ciutadans i ciutadanes d’Andorra.
Minguillon ha destacat que aquest lobby proposa permetria tenir un veu davant dels gestors d’aeroports i carreteres entre Lleida i Andorra, en l’entrada pel sud del país. Fruit de la reunió s’ha posat de relleu la voluntat, tant d’Andorra la Vella, com de Lleida, de realitzar accions comunes en la creació de productes turístics i promoció de les destinacions. En la trobada d’avui s’ha acordat també realitzar una propera reunió bilateral a Lleida. El regidor Fèlix Larrosa s'ha reunit també avui amb la nova responsable de turisme de l'Ajuntament de Saragossa, Lola Ranera, amb la que han acordat estudiar línies de Cooperació institucional i empresarial.
Lleida, a Tasting Spain
També en el marc de Fitur, s’ha presentat avui la web de comercialització de Saborea España, Tasting Spain, des d’on es poden adquirir packs de nit d’hotel + àpats + experiències gastronòmiques (que poden ser visites a cellers, tallers...). Lleida forma part d’aquesta plataforma i hi està representada per mitjà de dos hotels: Prats i Zenit. Lleida participa en el projecte de turisme gastronòmic “Saborea Espanya” des de la seva fundació. El regidor de Turisme de l’Ajuntament de Lleida, Fèlix Larrosa, ha participat avui en l’Assemblea de Saborea España, on s’ha aprovat el pla d’actuacions de 2012. Set destinacions van promoure inicialment Saborea España (Cambrils, Gijón, Lanzarote, Lleida, San Sebastián, Santiago de Compostela i Valladolid) i a mitjans de 2010 es van incorporar Albacete, Badajoz, Ciudad Real, Valencia i Zaragoza.
Turisme de Lleida es va incorporar a aquesta iniciativa des d’un bon principi, amb l’aposta clara de potenciar la gastronomia de les terres de Lleida com un recurs atractiu i de qualitat.
La ruta del vi de Lleida també ha participat avui en la presentació als mitjans i al sector especialitzat que el club de producte “Rutas del vino de Espanya”, que ha tingut lloc a l’estand del Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente.
La ruta del vi de Lleida agrupa 77 empreses i institucions i es va certificar dins del club del producto de las Rutas del vino al desembre de 2010. En el seu primer any de funcionament va rebre 20.800 visitants i durant l’any 2011 s’hi han incorporat 20 empreses certificades.