Vuit dones del Centre Històric participen en un projecte de formació i integració a través del Pla de Barris

Fins ara han participat prop de 4.000 persones en les diferents activitats socials i formatives impulsades al barri

La primera tinent d’alcalde, Marta Camps, ha donat la benvinguda aquest dimecres a les vuit dones del Centre Històric que participen al projecte “Fil i Agulla”, que compta amb la col·laboració de l’Associació Lleida Solidària, i que pretén millorar la formació de dones majoritàriament immigrades i facilitar la seva plena integració a la societat lleidatana. Aquesta iniciativa s’emmarca en les activitats socials i formatives que s’estan desenvolupant dins del Pla de Barris, en les quals ja han participat prop de 4.000 persones des de la seva posada en marxa.

El projecte Fil i Agulla, que consta de 72 hores de formació i es du a terme des d’aquest mes de febrer i fins l’abril, té com a eix vertebrador la facilitació d’un espai de trobada i intercanvi majoritàriament entre dones immigrades. Aquesta trobada s’ha ideat tenint en compte la seva doble condició: ser dones i ser immigrades. Per tant, lluitar contra l’estigma i la desigualtat és el camí per contribuir al desenvolupament d’una comunitat més igualitària.

La idea d’aquest projecte no és únicament que aprenguin a cosir, fet que els permet fer-se els seus propis vestits, sinó que suposa un espai de convivència i de relació. Aquests cursos estan supervisats per una psicòloga, per tal d’ajudar-les en la seva tasca de interrelació i per tal de treballar de cara la seva plena integració a la societat lleidatana.

A més a més, també hi ha el suport d’una professora de català que reforçarà la llengua. També faran sortides i xerrades relacionades amb situacions del dia a dia: l’educació, la família, anar al mercat, la sanitat, convivència i civisme i molts altres temes.

Cal destacar que prop de 4.000 persones han participat en les activitats socials, lúdiques i artístiques, així com els cursos i xerrades que s’han dut a terme en el marc del Pla de Barris del Centre Històric des que es va endegar a finals de l’any 2006. L’EMU, a través de convenis amb diferents organismes o altres administracions, realitza diverses accions de formació com “Treball als barris”a través del qual s’han fet plans d’ocupació d’acollida lingüística, neteja de la via pública, manteniment d’edificis i ajudant de cuina. També s’han fet tallers de formació “Anem per feina”en els quals s’han realitzat tallers de recerca de feina per internet, taller de confecció d’un currículum i un taller de creació del e-mail. A més, s’han dut a terme cursos d’informàtica per a tothom adreçats als veïns i veïnes del barri, o un curs de carretoners, entre altres.