Lleida reuneix l’elit de l’esport espanyol a la XXXII Gala Nacional de l’Esport
Àngel Ros ha felicitat l’esport espanyol pels seus èxits, per l’exemple que està donant i per la seva contribució a la convivència i la cohesió social del país. A més, ha destacat que Lleida és una ciutat que estima l’esport, com ho demostra el fet d’acollir aquest esdeveniment, la Final Four de futbol sala a l’abril o la sortida d’una etapa de la Vuelta Ciclista a l'estiu
Els millors representants de l’esport espanyol de 2011 han passat aquest dilluns per la Llotja de Lleida en la gran Gala Nacional de l’Esport que ha organitzat l’Associació Espanyola de Premsa Esportiva. La XXXII edició de la Gala, que ha estat transmesa en directe pel canal Teledeporte de Televisió Espanyola, ha reunit l’elit de l’esport espanyol en una de les cites esportives més importants de l’any.
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha assistit a aquest esdeveniment esportiu, al qual no hi han faltat, entre altres, el president del Consell Superior d’Esports, Miguel Cardenal; els del Comitè Olímpic Espanyol, Alejandro Blanco; o de la Lliga de Fútbol Profesional, José Luis Astiazarán. La presidenta de l’AEPD, Mari Carmen Izquierdo, ha donat la benvinguda a la cerimònia que pretén ser un reconeixement als millors esportistes de l’any.
Àngel Ros, qui ha tancat l’acte, ha assegurat que Lleida és una ciutat que estima l’esport, com es pot apreciar en la forma que s’ha acollit aquesta gala. Ros ha afirmat que aquesta és una terra de grans esportistes i n’ha citat alguns de diverses disciplines esportives, olímpics i campions del món, com Albert Costa, Emili Alzamora, Marc Màrquez, Sergi Escobar, Saul Craviotto, Carles Puyol, Joan Capdevila, Bojan Krkic, Jackon Quiñónez, Isidre Esteve, Araceli Segarra o Juanjo Garra.
El paer en cap ha afirmat que Lleida té tradició en la celebració d’esdeveniments esportius, com ho demostra que aviat acollirà la Final Four de futbol sala i que serà punt de sortida de la vuitena etapa de la Vuelta Ciclista a Espanya 2012.
Segons Àngel Ros, aquests darrers anys han estat grans per a l’esport espanyol. I ha vinculat els èxits assolits a la importància que té l’esport a les ciutats, ja que l’esport és “educació, convivència, superació i esforç”. A més, ha destacat el paper que transmet pel que fa a la cohesió social i la igualtat. De fet, ha assegurat que l’esport s’associa als valors dels territoris i a les seves senyes d’identitat.
En el seu discurs, l’alcalde ha posat en relleu la trajectòria dels esportistes en categories inferiors i la base, així com també el suport dels aficionats. Ha remarcat també que durant la gala s’ha corroborat el progrés de la dona en l’esport i ha fet una crida, als mitjans de comunicació i al teixit empresarial, perquè s’esponsoritzi i es tingui més sensibilitat com a símbol d’igualtat.
Per cloure el seu parlament, Àngel Ros ha reiterat la seva felicitació a la família de l’esport i ha desitjat molts èxits als esportistes espanyols en la gran cita olímpica d’aquest any, a Londres.
Una àmplia representació de l'esport lleidatà, així com de l'àmbit institucional i social de la ciutat, ha estat present durant l'acte, omplint el gran escenari esportiu en què s'ha convertit la Llotja. En el transcurs de la gala, que ha estat conduïda pels periodistes esportius de TVE Ernest Riveras i Marta Solano, els quals han elogiat la Llotja, s’han projectat diversos vídeos dels esportistes i equips guardonats.
D’aquests, s’ha de destacar el guardó que ha recollit el lleidatà Albert Costa per la cinquena Copa Davis d’Espanya, amb ell de capità, gràcies als tenistes Nadal, Ferrer, Verdasco i Feliciano. També la presència del FC Barcelona que ha rebut dos reconeixements, un per a la secció de futbol pels seus triomfs a la Champions, la Lliga, la Supercopa d’Espanya, d’Europa i per ser Campions del Món; i l’altre pel poliesportiu, amb els 17 títols aconseguits entre totes les seccions del club.
Durant l’acte també s’ha guardonat:
-les Seleccions Nacionals d’handbol, pel bronze al Campionat del Món masculí i femení
-la Selecció Espanyola de basquetbol, en categoria masculina, per l’or a l’Eurobasket de Lituania. I sis títols més en diferents categories
-Halcón Avenida Salamanca, de bàsquet femení, per ser campiones d’Europa, per primera vegada a la història del basquetbol de clubs femení a Espanya
-en futbol, les Seleccions Nacionals, campiones d’Europa de Sub-21 i Sub-19, la Selecció Femenina Sub-17, campiones d’Europa; la Selecció Espanyola d’hoquei patins masculina, per l’or mundial, i la femenina per l’or en el Campionat d’Europa
-en motociclisme, Nico Terol, campió del món de 125 cc, i Carlos Checa, campió del món en la categoria de Superbikes
-en natació, Mireia Belmonte, pels 4 ors al Campionat d’Europa en piscina curta; 200 papallona, 400 i 200 estils i 400 lliures
-també en natació, Aschwin Wildeboer, per l’or en el Campionat d’Europa en piscina curta, 50 m. esquena i plata en 100 m. i 200 m. esquena
-i encara en aquest esport, per l’equip femení de natació sincronitzada, amb 6 medalles per a l’equip d’Ana Tarrés al Mundial de Shangai, amb Andrea Fuentes a medalla per dia i un quart lloc a Combo
-i en piragüisme, David Cal, plata en el Campionat del Món classe C-1 1000 metres, i Alfonso Benavides, bronze al Campionat del Món C-1 200 m i plata al Campionat d’Europa. Els premis de piragüisme els ha lliurat el regidor d’Esports de la Paeria, Txema Alonso.