La societat lleidatana se solidaritza amb Afanoc i la Casa dels Xuklis

L’alcalde de Lleida assisteix al sopar benèfic organitzat per l’Associació de Nens amb Càncer i reconeix el treball que fa l'entitat perquè els nens i nenes afectats per aquesta malaltia puguin tenir la seva família al costat en el procés de recuperació

Lleida ha demostrat una vegada més la seva solidaritat. Afanoc ha reunit aquesta nit unes 350 persones en un sopar benèfic a favor de la Casa Xuklis, un espai d’acollida per a nens i nenes amb càncer i les seves famílies que han de desplaçar-se a Barcelona per rebre tractament. L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha assistit a aquest àpat solidari, en el qual també hi han col·laborat diferents entitats socials i esportives de la ciutat.
En referència a aquest acte benèfic, l’alcalde ha afirmat que Catalunya es caracteritza per tenir una societat civil forta i les seves entitats, especialment les de l’àmbit de la solidaritat, fan possible l’atenció a les persones en les condicions que es mereixen. Segons Ros, quan els nens i nenes pateixen malalties és fonament l’atenció de la família i que aquesta pugui estar al costat del nen en el procés de recuperació. I ha afirmat que això ho fa possible Afanoc a través de la Casa dels Xuklis.
Després de les paraules de benvinguda i agraïment dels responsables de l’entitat, s’ha procedit al sopar. Després, ha tingut lloc un sorteig i l’entrega de regals als nens d’Afanoc, accions que han donat pas als parlaments de les autoritats.

Ros ha compartit taula amb Pep Pla, president d'Afanoc; Carles Giró, membre de la Junta Directiva Afanoc, i Maite Montañés, responsable del sopar a Lleida d'Afanoc, així com també Ramón Farré, delegat de la Generalitat; Imma Manso, subdelegada del Govern Central; Antoni Ponz, representant Diputació de Lleida; Miquel Angel Cullerés, director SSTT d´ensenyament, i Violant Cervera, directora general d'Acció Cívica i Comunitària. Una amplia representació de la Corporació Municipal també ha assistit al sopar benèfic.

Afanoc és una associació formada per pares, mares, amics i familiars de nenes i nens afectats per aquesta malaltia, amb l’objectiu de buscar solucions al conjunt de trastorns que envolten al càncer infantil. L'associació uneix persones amb un problema comú: el càncer infantil, i ofereix suport als nens i nenes i les seves famílies, entre altres serveis.

En el sopar, s’han vist exposades les llunes pintades, fruit del projecte que Afanoc ha posat en marxa amb l’aula hospitalària de l’Arnau de Vilanova. Amb aquest projecte es busca aconseguir el màxim nombre de llunes pintades amb bons desitjos per als nens i nenes amb càncer provinents de tota la ciutadania. A hores d’ara s’han recollit 12.000 llunes i després d’aquest sopar es portaran als nens i nenes ingressats i a la Casa dels Xuklis.