Posada en servei del centre de dia de Magraners
Compta amb 30 places d'atenció diürna
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, i el conseller de Benestar Social i Família Josep Lluís Cleries han presidit avui la posada en marxa del servei del Centre de dia per a gent gran del barri de Magraners.
El centre de dia Magraners disposa de 30 places d’atenció diürna per a persones grans dependents, de les quals 20 han estat concertades pel Departament de Benestar Social i Família. Actualment hi ha 8 persones al centre i 3 en tràmit d’ingrés.
L’equipament és un servei d’atenció diürna que dóna suport a persones grans que necessiten organització, supervisió i assistència en les activitats de la vida diària, amb la finalitat de complementar l’atenció pròpia de l’entorn familiar. L’objectiu és que els usuaris del centre puguin romandre a casa seva amb la màxima qualitat de vida.
L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha remarcat la col·laboració institucional que permet tirar endavant serveis com el del centre de dia i mantenir prestacions d'Estat del Benestar". Tall de veu alcalde de Lleida, Àngel Ros.
Per la seva banda, el conseller de Benestar i Social i Família, Josep Lluís Cleries, ha agraït la inversió de l'Ajuntament de Lleida en l'edificació de l'equipament, que es complementa amb la col·laboració per mitjà d ela concertació de places per part de la Generalitat. Cleries ha destacat que el sistema del Centre de Dia permet que les persones grans puguin mantenir la seva autonomia. Tall de veu conseller Cleries
El Centre de dia de Magraners té 302 metres quadrats distribuits en dues plantes i ofereix, entre d’altres serveis: menjador i cuina, sala de fisioteràpia i estimulació, infermeria, perruqueria, dutxes i sales polivalents. També ofereix un servei de menjador per a persones grans del barri sense que calgui tenir el reconeixement de dependència per accedir-hi. Habitualment utilitzen aquest servei 6/7 persones
Els principals destinataris del Centre de Dia són persones grans dependents, que no tenen un grau d’autonomia suficient per realitzar les seves activitats de la vida diària, necessiten constant atenció i supervisió i per les seves circumstàncies socials i familiars, requereixen la substitució de la llar durant el dia.
Per a ser persona usuària del Centre de Dia, cal que la persona tingui reconegut grau dependència i que aquest recurs es contempli en el Pla Individual d’Atenció (PIA).
L’actual Centre de dia ocupa l’espai de l’antiga miniresidència de Magraners, que va deixar de prestar els serveis el 2010. En el marc del Fons Estatal per a la Ocupació i la Sostenibilitat local, es va remodelar i ampliar l’espai el 2010. Les obres de remodelació van ser inaugurades el desembre del 2010 i des de llavors ha ofert servei de menjador per a les persones grans del barri de Magraners.
El Centre presta servei els dies laborables de dilluns a divendres en horari de 9 a 19 h i es comtempla la possibilitat d’obrir en caps de setmana i festiu si hi ha un nombre suficient de sol•licituds. Ofereix els següents serveis:
- Atenció personal en les activitats de la vida diària
- Higiene personal
- Alimentació
- Estimulació cognitiva
- Activitats de lleure
- Recuperació d’hàbits d’autonomia
- Fisioteràpia
- Dinamització socio-cultural
- Suport social
De manera opcional també ofereix als usuaris que ho desitgin, acompanyaments externs, perruqueria, bugaderia, transport adaptat i podologia.
Art al Centre de Dia
En el marc de la dinamització socio-cultural del centre, l’equipament acull una mostra d’obres de l’alumna de l’Escola d’Art Municipal Leandre Cristòfol, Anna Perelló. L’exposició fotogràfica, que duu per títol Viatge R-3, mostra una manera nova i diferent de mirar el paisatge que es pot observar des del tren, durant un tram de viatge que va de Barcelona a Puigcerdà.
A la inauguració hi assisteixen també la 1a tinenta d’alcalde i regidora d’Urbanisme, Mobilitat, Via Pública, Concessions i Oficina d’Atenció Ciutadana, Marta Camps; el 2n tinent d’alcalde i regidor de Benestar Social i Ocupació, Josep Presseguer; el regidor de Medi Ambient i Horta, Josep Barberà; el regidor de Turisme, Fèlix Larrosa, i la regidora de Drets Civils, Cooperació i Igualtat, Maria Rosa Ball.