El Lleida Llista Blava puja a l'OK Lliga i torna a posar Lleida en el més alt de l’esport estatal

L'equip lleidatà torna a la màxima categoria dues temporades després, al guanyar en l'última jornada a Oviedo (3-5). L’alcalde de Lleida ha felicitat l’equip per l’ascens i ha avançat que dilluns hi haurà recepció oficial a la Paeria

El Lleida Llista Blava ha pujat a l’OK Lliga i torna a posar la ciutat en el més alt de l’esport estatal. El conjunt llistat ha hagut d'esperar a l'última jornada de lliga de Primera divisió per aconseguir l'ascens a la màxima categoria de l’hoquei patins estatal. L'equip lleidatà, que depenia d'ell per aconseguir l'ascens, ha guanyat per 3 a 5 a la pista de l'Oviedo, que no s'hi jugava res. La primera part ha acabat 1-4 per als lleidatans. Els gols del Llista els han marcat 2 Lluís Rodero, 2 Marc Soler i 1 Marc Povedano.

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha felicitat l’equip per aquest ascens i ha traslladat la seva enhorabona tant als jugadors i l’entrenador, Albert Folguera, com a la directiva del club i el seu president, Enrich Duch, per aquesta gran alegria de l’esport lleidatà. Ros ha destacat que és un orgull per a la ciutat que el Llista hagi pujat de categoria i ha lloat el treball que està fent el club, ja que, segons ha afirmant, “és un equip que parteix de la base, que està ben gestionat i que sap tirar endavant els projectes esportius". Per això, ha reiterat la seva felicitació a tota la família del Llista. Tall de veu Àngel Ros A més, el paer en cap ha avançat que dilluns es farà la recepció oficial del Lleida Llista a la Paeria  per reconèixer i compartir amb la ciutadania aquest gran final de temporada.

L'equip de la Terra Ferma afrontava el partit d'avui molt conscient de la seva transcendència perquè una ensopegada podia donar l'ascens a l'Alcobendas, però els jugadors entrenats per Albert Folguera no han donat opció al rival i han anat sempre per davant en el marcador. El regidor d’Esports, Txema Alonso, s’ha desplaçat fins a Oviedo per donar suport al conjunt lleidatà i ha celebrat amb ell l’ascens. De fet, l'expedició lleidatana ho celebrarà aquesta nit a Oviedo i demà viatjaran de tornada cap a Lleida. El piragüista lleidatà també ha viscut la victòria del Llista de prop, ja que ha acompanyat l'equip en aquest parttit aprofitant que es troba en terres asturianes preparant-se per als Jocs Olímpics.

El Lleida Llista Blava, que finalment ha acabat la competició de lliga en 4a posició amb 57 punts, tornarà a jugar la temporada que ve a l'OK Lliga, categoria que va perdre l'any 2010.