Lleida vibra amb la medalla de plata olímpica de Saul Craviotto
El paer en cap felicita el piragüista lleidatà per la medalla aconseguida en K1 200 als Jocs de Londres. El pavelló Olímpics de Lleida viu la final amb tota la família del piragüisme lleidatà, seguida a través de la pantalla gegant instal·lada per la Paeria
Lleida ha vibrat amb la medalla de plata olímpica que ha guanyat aquest matí Saul Craviotto als Jocs Olímpics de Londres 2012. El piragüista lleidatà ha debutat en la nova prova olímpica K1 200, aconseguint el segon lloc a la final, amb un temps de 36.540 segons. Craviotto es penja la seva segona medalla olímpica, després que a Pequín 2008 va ser medalla d’or en la prova K2 500 amb el seu company d’embarcació Carlos Pérez.
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha felicitat Craviotto per aquesta segona medalla olímpica i ha assegurat que aquest gran triomf del lleidatà el confirma al més alt nivell del piragüisme internacional. El paer en cap, acompanyat dels tinents d’alcalde Sara Mestres i Rafael Peris i la regidora Bea Obis, ha viscut amb tota la família del piragüisme de Lleida la gran final que s’ha pogut seguir en directe a través d’una pantalla gegant instal·lada al pavelló Olímpics de Lleida. Ros ha compartit l’emoció i l’eufòria que s’ha viscut al pavelló amb la família i els amics del Saul i els veïns del seu barri, el Secà de Sant Pere, que no s’han volgut perdre la final.
En acabar la prova, l’alcalde ha ressaltat l’orgull que és per a Lleida comptar amb un esportista com el Saul, que ha demostrat trobar-se al cim del seu esport, guanyant dues medalles consecutives als Jocs Olímpics. Ros ha destacat que Craviotto és un gran esportista però també una “gran persona”, que col·labora sempre que pot amb l’esport, ja sigui de base, escolar o en qualsevol projecte esportiu de la ciutat. Per això, ha remarcat la seva gran vinculació a la ciutat.
En les declaracions que s’han fet enmig de la celebració, el paer en cap ha situat el doble medallista com un dels millors esportistes lleidatans de la història i ha posat l’accent en el fet que sobresurt en un esport que té tradició a Lleida. En aquesta línia, Ros ha agraït l’esforç i el suport de la família del palista lleidatà i també de la seva altra família, la del piragüisme, amb el Sícoris Club en la seva trajectòria. De fet, el president del club, Jaume Vilella, i el responsable de la secció de piragüisme, Josep Miralles, juntament amb el president de la Federació Catalana, Joan Ignasi Rosell, i el delegat a Lleida, Francesc Oronich, han assistit al pavelló per veure la final amb els familiars i seguidors del Saul.
En aquest entorn, Ros també ha confirmat que al setembre començaran les obres de les noves instal·lacions del Centre de Piragüistes de Lleida, que també serà la seu de la Federació Catalana i dels clubs de la ciutat. S’ha de recordar que la seu de la Federació de Piragüisme és l’única que sempre ha estat ubicada a Lleida.
El britànic Ed McKeever s’ha penjat la medalla d’or a la final K1 200 m. Saul Craviotto, amb la plata, s’ha adjudicat la catorzena medalla de la delegació espanyola a Londres 2012. I s’afegeix als medallistes lleidatans als Jocs Olímpics: Esteban (76); Felip, Capdevila, Puyol i Albert Costa (2000); Sergi Escobar (04) i Craviotto (08-12).