Creix en un 9,8 % el nombre d’usuaris de les piscines municipals aquest estiu
Un total de 110.436 banyistes han utilitzat aquests equipaments fins el 15 d’agost, respecte els 99.613 del mateix període de l’any anterior
El nombre d’usuaris de les piscines municipals de Lleida ha augmentat un 9,8% durant aquest estiu –fins a 15 d’agost-, passant de 99.613 banyistes el 2011 a 110.436 el 2012. Malgrat que les piscines municipals han obert enguany una setmana més tard, de moment s’ha registrat més volum d’usuaris, principalment motivat per les altes temperatures. És especialment significatiu el creixement registrat durant el mes de juliol, on s’ha produït un increment de 7.836 persones més que durant el mateix període de l’any anterior. En total, 46.303 banyistes han passat pels equipaments municipals d’aigua durant el juliol de 2012, respecte els 38.467 del mateix període de 2011. Durant els primers 15 dies d’agost també s’ha registrat un augment considerable d’usuaris, passant de 16.440 l’agost de 2011 a 22.713 el mateix mes de l’any 2012.
L’alcalde accidental, Rafael Peris, acompanyat del President de l'Associació de Veïns de Balàfia, Toni Baró, i el president honorífic de l’entitat, Manolo López, ha visitat aquest matí les instal·lacions aquàtiques de Balàfia. Durant el transcurs de la visita, Peris ha valorat molt positivament aquestes xifres, “que suposen un augment significatiu d’usuaris de les piscines municipals de Lleida”. “Creiem que els principals motius d’aquest increment són, per una banda, les altes temperatures registrades durant l’estiu i, de l’altra, la consolidació d’aquests equipaments com a espais d’oci i de lleure familiar”, ha afegit l'alcalde accidental. Inclou arxiu de so de Rafael Peris.
Lleida disposa actualment de 7 piscines municipals, situades a Cappont, Balàfia, Pardinyes, Bordeta, Gardeny, Magraners i Secà de Sant Pere. Aquests equipaments ofereixen un servei d'oci i lleure a la ciutadania durant l’estiu, a més a més de fomentar l’acivitat lúdica i física de petits i grans. Les piscines són descobertes i compten amb diferents serveis com vestidors, aparcaments, bar, accés per als minusvàlids i cadires adaptades per accedir a l’aigua, depenent de l’equipament. A més, moltes d’elles han estat l’escenari de diferents activitats que s’han organitzat durant el període estival, com el projecte Mulla’t per l’esclerosi múltiple o Esportmania.