21.000 alumnes comencen les classes a Lleida
Els instituts de La Mitjana i de Templers i l’Escola de Raimat, les novetats d’un curs que s’ha iniciat amb normalitat
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, i el director dels Serveis Territorials d’Ensenyament de la Generalitat, Miquel Àngel Cullerés, han visitat avui l’Escola de Raimat, l’Escola Bressol Municipal (EBM) de Sucs i l’Institut Castell dels Templers amb motiu de l’inici del curs escolar.
Tant Àngel Ros com Miquel Àngel Cullerés han destacat la normalitat registrada el primer dia d’activitat. El paer en cap ha subratllat la bona notícia que suposa les estrenes de l’escola de Raimat -que es recupera després de 40 anys- i dels instituts dels Templers i de La Mitjana. Pel que fa a les Escoles Bressol Municipals (EBM), el nou curs 12/13 compta amb 1.036 places distribuïdes en 18 escoles. Enguany, les EBM han ampliat la seva oferta amb 79 nous llocs escolars.
A la ciutat de Lleida, han començat les classes 20.942 alumnes d’infantil, de primària i de secundària, una xifra similar a la de l’any passat, quan ho van fer 20.971.
Segons els diferents cicles, la distribució dels estudiants a la capital és la següent:
- 4.933 és el total d’infants que cursaran segon cicle d’infantil a la ciutat de Lleida, 1.593 dels quals, s’incorporen a P3
- 9.243 nens i nenes cursaran Primària
- 6.766 joves secundària obligatòria
Nous centres educatius a Lleida
L’Institut La Mitjana. Estrena edifici i es posa en funcionament tot el complex educatiu La Mitjana, amb 3 grups a 1r d’ESO; 3 grups a 2n d’ESO; 2 grups a 3r d’ESO, i 2 grups a 4art d’ESO. S’hi escolaritzen 239 alumnes.
Aquest nou equipament l’integren l’escola La Mitjana (infantil i primària) i l’Institut La Mitjana (ensenyament secundari obligatori).
L’Institut va iniciar la seva activitat educativa el curs 10/11 a les instal•lacions d’aulari prefabricat que fins llavors havia ocupat l’escola Països Catalans. Enguany incorpora l’ensenyament secundari obligatori (alumnat i professorat) de l’Institut Escola del Treball, que passa a ser un centre exclusivament de formació professional.
Escola de Raimat. El nou centre ofereix ensenyament d’infantil i de primària per al curs. S’hi escolaritzen 24 nens i nenes de Raimat que fins ara anaven a l’escola de Sucs. L’Ajuntament de Lleida ha col•laborat en les obres d’adequació que s’hi han realitzat.
INS Castells dels Templers. Nou institut d’ensenyament secundari que compta amb dues seus: una, inicia aquest curs el 1er d’ESO al remodelat edifici de l’escola Magí i Morera, a l’espai que ocupava l’Aula Taller de Gardeny. L’altra, es troba a l’edifici de l’Antiga Acadèmia Giró i la seva oferta educativa inclou aules taller - fusionant les aules de Copa d’Or i de Gardeny- i, a més, Programes de Qualificació Professionals Inicials.
D'altra banda, el col•legi Pinyana ha estrenat el nou accés pel carrer Valls d’Andorra, que s'ha generat gràcies a les obres de l’aparcament que la Paeria ha habilitat en dos solars contigus a les avingudes de Pinyana i de Balàfia. Aquesta entrada, que oferirà més seguretat, s’ha complementat amb la neteja i l’arranjament de tot el perímetre del centre escolar
Nou curs al Conservatori, l’Escola d’Art Leandre Cristòfol i l’Aula de Teatre
El Conservatori i Escola de Música comencen també el curs. El centre disposa d’un claustre d’uns quaranta professors i al voltant de 700 alumnes (200 al Conservatori i 500 a l’Escola de Música).
Pel que fa a l’Escola d’Art Municipal Leandre Cristòfol, el nombre d’estudiants és de 300 i a l’Aula Municipal, d’uns 2.000.