Josep Presseguer visita el Banc d'Aliments
El tinent d'alcalde i regidor de Benestar Social lloa la tasca de l'organització, que canalitza la recepció dels aliments que es distribuixen entre les famílies necessitades
El tinent d'alcalde, Josep Presseguer, ha visitat les noves instal·lacions del Banc d'Aliments de Lleida al Polígon Els Frares i ha destacat l'esforç i el gran paper que l'entitat exerceix en moments com l'actual. L'edil ha subratllat, també, la llarga trajectòria de treball conjunt entre aquesta organització i l'Ajuntament de Lleida que, a més de ser institució col·laboradora, rep una part dels aliments que distribueix entre les persones i famílies que ho precisen.
Presseguer ha indicat que, amb les noves dependències, el Banc d'Aliments multiplica per dos la seva capacitat d'emmagatzematge i ha posat en relleu el treball colze a colze que s'ha dut a terme amb la Paeria -que assumeix el lloguer- per fer-ho possible. Així mateix, ha agraït la col·laboració de totes les entitats i institucions que donen suport a la tasca d'aquesta organització.
El Banc d'Aliments va néixer al 2006 amb l'objectiu de lluitar contra la pobresa i evitar el malbaratament dels recursos alimentaris. Compta amb el suport de nombroses institucions i empreses locals, entre les quals figura l'Ajuntament de Lleida.
L'organització rep aliments excedentaris de la Unió Europea així com donacions d'empresa i també realitza campanyes específiques de solidaritat i recollida. Els productes es trameten a les institucions públiques i a les entitats i associacions privades de beneficiència, que els distribueixen entre les famílies que ho precisen. El Banc d'Aliments també presenta la seva activitat i objectius a les escoles i als instituts, per tal d'informar i sensibilitar els joves sobre la tasca que porta a terme.