Simposi de celebració del 150 aniversari de l’Acadèmia Bibliogràfica Mariana

L’alcalde dóna la benvinguda als participants i afirma que la societat necessita valors i referents per mirar al futur

L’Acadèmia Bibliogràfica Mariana de Lleida acull aquest cap de setmana el simposi de celebració del seu 150 aniversari. L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha participat en l’acte d’obertura del simposi, que centrarà la seva atenció en Maria de Natzaret. L’alcalde ha donat la benvinguda als participants i ha afirmat que la societat necessitat valors i referents. Ros ha subratllat que s’ha de mirar al futur amb referents, sobretot en moments d’especial dificultat com l’actual, i ha destacat els valors d’inspiració del cristianisme.  L'alcalde ha afegit que Maria ha de ser un referent “per a la societat i per a nosaltres”.

La taula presidencial ha comptat amb la presència del Bisbe de Lleida, Joan Piris, el director acadèmica de l’Acadèmia Bibliogràfica Mariana, Joan Viñas; el vicari general i director de l’Institut Superior de Ciències Religioses de Lleida, Ramon Prat, i el degà de la Facultat de Teologia de Catalunya, Armand Puig.

En acabar l’acte inaugural, s’ha donat pas a la primera ponència, a càrrec del doctor en teologia, que resideix a Roma, Joan Esquerda Bifet, amb el títol “Maria de Natzaret, en la fe i la història de l’Església”.

Els organitzadors del simposi, l’Acadèmia Mariana i Irel, Institut superior de ciències religioses de Lleida, presenten aquesta trobada amb experts en la matèria per aprofundir en la teologia de maria de Natzaret, Mare de Déu, integrant-ho en el projecte global de la Diòcesi de Lleida, concretament en la iniciació cristiana i en la presència de l'Església en la societat actual. A més, s’organitza amb motiu de la celebració del 150è aniversari de l'Acadèmia Mariana a Lleida i coincidint, a la vegada, amb el 50è aniversari del Concili Vaticà II. En aquest simposi es tractaran els aspectes històrics, teològics i culturals de la figura de Maria. Consultar programa