Benvinguts a l’Horta de Lleida satisfà els visitants i els agricultors

Les cinc explotacions que han participat en les jornades de portes obertes han rebut unes 500 visites aquest cap de setmana

El cap de setmana de portes obertes de Benvinguts a l’Horta de Lleida ha satisfet tant els visitants com els agricultors que hi han participat. En aquests dos dies, les cinc explotacions agrícoles i ramaderes que han obert les seves instal·lacions al públic han rebut unes 500 visites. La pluja no ha impedit que els lleidatans sortissin a l’Horta a veure els productors que ofereixen productes de proximitat de qualitat. El regidor de Medi Ambient i Horta, Josep Barberà, ha qualificat d’èxit les jornades, que apropen al ciutadà aquest espai natural i agrari de la ciutat. Barberà considera que l’Horta té un valor molt important que s’ha de cuidar, conservar i potenciar i que aquestes visites permeten mostrar l’activitat que s’hi fa. Segons ha dit, és una manera didàctica de conèixer com es conreen les verdures ecològiques o com es crien els corders, entre les diverses propostes que inclou el programa.

El regidor ha explicat que aquest projecte es va posar en marxa fa tres edicions, a través del projecte europeu Agriproxi, i que enguany, com el projecte ja ha finalitzat, la Paeria ha decidit donar continuïtat a aquesta activitat, que posa en valor l’Horta. Tall de veu Josep Barberà

En aquesta tercera edició, hi han participat cinc explotacions, que han obert les seves portes (dissabte, d’11 a 14h i de 16 a 29 h; i diumenge, d’11 a 14 h) per ensenyar el seu dia a dia, amb la maquinària que utilitzen, els processos de manipulació i de confecció de productes que segueixen o les innovacions que apliquen, entre altres. A més, la Regidoria de Medi Ambient ha organitzat dues visites guiades, amb transport gratuït. Ahir es van visitar el Celler Torres de Sanui i Sanui Fruits. Avui ha estat el torn de Cal Brou, el Nostre Corder i Fruita Blanch. (Més informació, notícia relacionada)