L’alcalde de Lleida es reuneix amb els professionals d’atenció social de la Paeria
Àngel Ros assegura que els professionals d’atenció social i els de l’educació són els principals garants de la cohesió social a la ciutatMés de 100 funcionaris municipals especialitzats en atenció social debaten la problemàtica actual de la societat en una jornada de treball
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, acompanyat del tinent d’alcalde i regidor de Benestar Social i Ocupació, Josep Presseguer, s’ha reunit aquest matí amb més d’un centenar de professionals d’atenció social de la Regidoria de Benestar Social de la Paeria que han participat durant tot el mati en una jornada de debat sobre el context social de Lleida.
Durant la seva intervenció, Àngel Ros ha assegurat que els professionals d’atenció social i els professionals de l’educació són els principals garants de la cohesió social i la convivència a la ciutat, creen ciutadania i promouen la consciència social. “La vostra tasca és fonamental a la societat, les polítiques socials són absolutament bàsiques en aquests moments”, ha afegit l’alcalde.
El paer en cap també ha recordat que la millor política social en aquests moments de crisi econòmica són les polítiques públiques de creació d’ocupació. En aquest sentit, segons Ros, “cal mantenir uns serveis públics que vetllin per la cohesió social i la convivència a la ciutat”.
La jornada té per objectiu, d’una banda, analitzar les línies estratègiques d’actuació local en matèria de serveis socials per l’any vinent i, per l’altra, aprofundir en una visió global de la situació social a Lleida, generant idees i noves propostes d’actuació. Aquesta jornada ha de permetre als professionals l’anàlisi, la reflexió comuna i l’elaboració de propostes que millorin la qualitat del sistema i de la praxis professional.