El saló F&T registra 15.000 visitants i es consolida plenament amb estudis i formació a l'empresa
L’alcalde de Lleida considera que la Formació Professional és la millor garantia contra l’atur i que ha de tendir a la internacionalització i la formació dual, amb estudis i formació. La passarel·la de moda, novetat d’aquesta edició, ha acollit un nombrós públic
La 7a edició de la F&T, Fira de Formació Professional i Treball, ha tancat avui les portes amb uns 15.000 visitants que han passat pel saló en els dos dies i mig que ha tingut lloc. El president de la Fundació Fira de Lleida i alcalde de la ciutat, Àngel Ros, ha fet una valoració positiva de la fira “que està plenament consolidada”. L’alcalde ha assegurat que la Formació Professional és la millor garantia contra l’atur i que s’ha de de tendir a la formació dual, amb estudis de FP i la formació a l’empresa, seguint models com el francès i l’alemany, així com també a la seva internacionalització. Ros, que ha visitat el saló amb tinent d'alcalde Josep Presseguer i el regidor Jesús Castillo, també considera que es necessari transmetre i difondre el fet que es pot estudiar FP com a alternativa al batxillerat i després accedir a una carrera universitària.
Ros ha afirmat que hi ha interès per FP i que la fira ha mantingut les xifres d’assistència malgrat les dificultats econòmiques, ja que ha compensat amb major presència de Lleida els autocars que Ensenyament no ha pogut finançar des de comarques per visitar la fira.
El saló ha estrenat visites guiades per a pares, a càrrec de tècnics i personal del Departament d’Ensenyament. L’objectiu de les visites és que els pares coneguin de primera mà i in situ l’oferta de Formació Professional a les terres de Lleida de cara a la formació dels seus fills. Aquestes darreres visites estan canalitzades a través de la Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes (FAPAC), la Federació de Pares d’Alumnes d’Ensenyament Secundari de Catalunya (FAPAES) i la Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de l’Escola Cristiana de Lleida (FAMPAEC). També, uns 200 alumnes de 6è de primària de 4 centres educatius (Frederic Godàs, Sagrada Família, Riu Segrei Camps Elisis) han passat pel saló durant dijous i divendres de la mà dels SS.TT. d'Ensenyament.
Desfilada de moda
Una de les novetats d’enguany ha estat la desfilada de moda amb roba recuperada que ha organitzat l’Associació Troballes, una iniciativa que ha comptat amb la col·laboració de sis famílies professionals presents al saló. Concretament han participat el col·legi Episcopal (disseny gràfic), l’Escola de Models Magda Simó (models), l’Institut Torre Vicens, (perruqueria i estètica decorativa), l’IES Caparrella (imatge i so), l’Institut de Mollerussa (ornamentació floral), l’Escola de Treball (electricitat i electrònica) i l’Escola d’Hoteleria i Turisme (refrigeri posterior a la desfilada).
La iniciativa, que ha tingut molt bona acollida i nombrós públic, ha permès combinar els vessants formatiu, lúdic i solidari, ja que els representants de cada disciplina han hagut de preparar la part de la desfilada vinculada a les seves competències, sent un al·licient extra per als visitants del saló. A més, ha donat suport a un programa d’integració laboral i a sensibilitzar la societat sobre aquesta tasca solidària.
El saló F&T s’ha celebrat del 25 al 27 d’abril al Pavelló 4 de Fira de Lleida amb la participació de 24 expositors (entitats i empreses del sector) i 24 famílies de formació o disciplines representades. El saló ha acollit 52 activitats paral·leles (conferències, tallers, demostracions i altres iniciatives relacionades amb la formació).
Aquesta fira pretén potenciar la formació professional i les seves sortides, impulsar l’aprenentatge dins l’empresa i orientar professionalment i laboralment els joves, aportant informació sobre totes les famílies d’oficis dins dels cicles formatius, pràctiques dins de les empreses en alternança i formació complementària. El saló està adreçat a alumnes, pares, mares i representants de la comunitat educativa; a les empreses, les patronals, les associacions d’empresaris, els sindicats, les administracions públiques i les institucions.