La Vinya dels Artistes s’omple de l’art de Joan Brossa
Amb motiu de la celebració de l'Any 3 del Mas Blanch i Jové, celler de la Pobla de Cérvoles, membre de la Ruta del Vi de Lleida i que participa en les diferents propostes enogastronòmiques de Lleida Experience
La Vinya dels Artistes del Mas Blanc i Jové s'omple aquest dissabte de l’art de Joan Brossa amb motiu de la celebració del seu Any 3. Cada aniversari organitza un esdeveniment artístic en què fusiona l'art amb els vins d’aquest celler, que pertany a la DO Costers del Segre i que és membre de la ruta del Vi de Lleida. Mas Blanc i Jové participa en diferents propostes enogastrònomiques de Lleida Experience, paquets turístics que ofereix Turisme de Lleida per promocionar i posar en relleu els productes i serveis turístics lleidatans. El projecte Lleida Experience ofereix una trentena d’experiències que, entre altres, subratllen els valors de l’entorn natural la ciutat i la gastronomia. A més, s’impulsa amb la complicitat d’empreses i agents de comercialització de productes, establint una estreta col·laboració amb el sector privat, com és el cas dels cellers que s’inclouen en la Ruta del Vi de Lleida.
La celebració a la Vinya dels Artistes és una iniciativa pionera que omple el paisatge garriguenc d’art en combinació amb els vins Saó del celler. Enguany Joan Brossa és el protagonista d’aquest esdeveniment, dirigit per Hermann Bonnín. Els assistents a l’acte podran recórrer els carrers de La Pobla de Cérvoles per gaudir de la poesia de Brossa i després ho faran a les vinyes del celler, on s'hi combinaran diverses expressions artístiques, com música, escultura o pintura.
L’acte d’avui és un pas més del projecte de la Vinya dels Artistes ideada pel pintor Josep Guinovart i que ja ha comptat amb la participació d’artistes de renom com Carles Santos, Esteve Casanoves o Gregorio Iglesias, les obres dels quals es troben instal·lades permanentment al celler i a les vinyes de Mas Blanch i Jové.