La Caminada Nocturna pel Camí de Sant Jaume es consolida i posa en valor l’antic camí dels pelegrins
La marxa, que sortirà des de la capella del Peu del Romeu el proper dia 26 de juliol a les 21. 30 hores, s’ha consolidat dins el calendari esportiu de la ciutat El regidor de Turisme remarca la tasca que s’està realitzant per donar a conèixer aquest camí històric i per millorar els serveis i les comoditats per als pelegrins
El responsable de Turisme de Lleida, Fèlix Larrosa, acompanyat del representant del Centre Excursionista de Lleida, Joan Ramon Segura, i del representant de l’Associació del Camí de Sant Jaume a Lleida, Jordi Cebolla, ha presentat aquest matí la 8a edició de la Caminada Nocturna pel Camí de Sant Jaume, que enguany tindrà lloc el divendres 26 de juliol a les 21.30 hores i, com ja és tradicional, s’iniciarà des de la capella del Peu del Romeu.
La caminada va néixer com a una etapa més de les caminades que l’Associació d’Amics del Camí de Sant Jaume fa des de Montserrat fins a l’Aragó i, després de vuit edicions, s’ha consolidat plenament en el calendari esportiu de la ciutat, unint pràctica esportiva i salut. El regidor de Turisme, Fèlix Larrosa, ha remarcat el treball que s’està fent per donar a conèixer aquest camí històric entre la ciutadania i per millorar els serveis i les comoditats per als pelegrins.
La caminada, organitzada pel l’Associació d’Amics del Camí de Sant Jaume i el Centre Excursionista de Lleida amb el suport de l’Ajuntament de Lleida, consta d’un itinerari d’uns 8’7 km aproximadament que transcorre pel carrer Sant Antoni, avinguda Alcalde Areny, carrer de Ton Sirera, Camí de Rufea, Camí del Riu, pont de l’AVE, aiguamolls de Rufea i ermita de Butsènit. La tornada a Lleida es farà amb transport públic, i es recomana portar llanterna i calçat i roba còmodes. Els participants podran gaudir d’un refrigeri a l’arribada a Butsènit.
Unes 400 persones van participar l’any passat en aquesta iniciativa.