Globalleida promociona a Municipàlia els emprenedors i les empreses emergents del territori lleidatà
Un stand per a emprenedors, una trobada de negocis amb empreses d’economia social i una missió comercial per internacionalitzar les empreses de Lleida a Kenya, principals iniciatives que es portaran a terme en el decurs de la Fira, que s’inicia demà
Globalleida promocionarà els emprenedors i les empreses emergents del territori lleidatà en el decurs del Saló Municipàlia 2013 mitjançant diverses accions de foment de l’emprenedoria, creixement empresarial, economia social i internacionalització. L’alcalde i president de Fira de Lleida, Àngel Ros, el Conseller Delegat de Globalleida, Oriol Oró, i el tinent d’alcalde Josep Presseguer, han presentat aquest matí les diverses iniciatives que pretenen, a nivell global, contribuir al desenvolupament econòmic, empresarial i territorial en tot l’àmbit de la demarcació de Lleida, així com donar una empenta al creixement d’aquelles empreses que en les seves fases inicials.
Globalleida posarà a l’abast dels emprenedors que formen part de la Xarxa de Centres d’Empreses Innovadores de Lleida un stand d’uns 90 m2 per a que puguin exposar els seus productes i promocionar-se dins de Municipàlia. L’espai donarà servei a 18 empreses emergents o de nova creació de sectors molt variats com les TIC, els serveis lligats al medi ambient, l’eficiència i l’estalvi energètic, serveis culturals, serveis de salut, arquitectura o turisme, entre altres. L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha explicat que Municipàlia és un pol d’atracció d’empreses, administracions i entitats de serveis per a les ciutats en tots els àmbits. I, en aquest sentit, el que es pretén és que els emprenedors i les empreses emergents de Lleida aprofitin la gran capacitat de Municipàlia d’atreure possibles compradors de serveis per a les ciutats. Tall de veu de l’alcalde de Lleida, Àngel Ros.
Amb aquesta iniciativa, Globalleida pretén facilitar la promoció econòmica i el desenvolupament econòmic, empresarial i territorial de les Terres de Lleida, així com donar una empenta al creixement d’aquelles empreses que en les seves fases inicials hagin estat tutelades dins la Xarxa de Centres Empresarials de la província. Actualment la Xarxa de Centres d’Empreses Innovadors compta amb 15 centres arreu del territori, on els emprenedors trobaran el suport necessari per endegar el seu projecte, i amb més de 150 espais on poder iniciar la seva activitat empresarial.
Una altra de les iniciatives que Globalleida porta a terme aquests dies en el marc de Municipàlia és el Projecte “Kènia Vision 2013”, una iniciativa que permetrà la internacionalització de les empreses del territori en aquell país. Una missió comercial formada per governadors, alcaldes i càrrecs tècnics de les ciutats més importants de Kenya visitaran la fira i es reuniran amb diferents expositors a Municipàlia. Les reunions entre els representants kenyans i les empreses expositores tenen l’objectiu de definir propostes concretes de negoci i solucions per cobrir les necessitats de Kenya en el propers anys. Aquesta iniciativa respon a l’objecctiu de Globalleida de generar i atraure oportunitats de negoci a nivell internacional cap al territori de Lleida i, alhora, promocionar la internacionalització de les empreses de les comarques de Lleida.
Finalment, una altra de les accions de promoció que Globalleida ha organitzat en el marc de Municipàlia és una Business with social value, una trobada de negocis entre empreses d’economia social, institucions i diferents sectors empresarials i econòmics. La iniciativa pretén posar en contacte a administracions i empreses amb les diferents entitats socials que treballen per la inserció laboral de les persones amb discapacitats. Alguns dels centres especials de treball que hi seran presents són el Centre Alba, l’Olivera, Amisol, Aspros, Cet El Pla, Shalom, Talma o la Torxa, entre altres.