Una alumna de Lleida, entre els 10 premiats del Concurs Internacional de Dibuix Infantil d’aqualia

La primera tinent d’alcalde, Marta Camps, ha lliurat els premis als escolars lleidatans, escollits entre els més de 36.500 alumnes que s’han presentat aquest any a l’estat espanyol i Portugal Prop de 500 escolars de Lleida han aconseguit plasmar amb gran creativitat el lema d’aquest any  “El futur de l’aigua pinta bé perquè el pintes tu” 

L’Ajuntament de Lleida i aqualia han lliurat els premis de l’XI Edició del Concurs Internacional de Dibuix Infantil que se celebra amb motiu del Dia Mundial de l’Aigua, el 22 de març i del qual ha resultat guanyadora Júlia González, alumna de l'Escola Països Catalans en la categoria individual de Lleida i, a més, el seu dibuix és un dels 10 premiats en la categoria internacional .

El certamen, que naixia sota el lema “El futur de l’aigua pinta bé perquè el pintes tu”, ha batut al 2013 el rècord de participació des de la seva posada en marxa fa onze anys, rebent-ne un total de 36.578 dibuixos, el que representa un 20% més de participació que al 2012.

Han participat els escolars de 3er i 4rt de Primària procedents de les escoles de 1.000 municipis, a l’estat espanyol i Portugal. D’aquests, 484 de nou centres escolars de Lleida, la qual cosa demostra la gran implicació de la ciutat amb el certamen.

Júlia González ha rebut una tablet de la mà de la primera tinent d’alcalde, Marta Camps, acompanyada pel regidor d'Educació, Jesús Castillo, i pel director d’aigües de lleida, Francesc Quintillà. També han rebut els seus premis, un joc Ecosistema cadascú, tres escolars de la ciutat:  Jordi Garcia i Gabriel Ruiz, de l’escola Riu Segre, i Núria Farran de l’escola Santa Anna. Amb aquest joc podran analitzar la qualitat de l’aigua, conrear plantes, experimentar amb el cicle natural de l’aigua, generar pluja i molt més.

La primera tinent d’alcalde, Marta Camps, ha agraït  la col·laboració dels centres escolars, directors, professors i alumnes per la seva implicació en el certamen. “És una iniciativa de la qual ens continuem sentint molt orgullosos després de vuit anys, tant per la participació, com per la tasca de sensibilització que estem realitzant a través dels més joves i que, per les xifres rècord de participació d’aquest any, demostra que cada cop té més èxit entre les nostres escoles i els estudiants”.

Aquest any el certamen ha incidit especialment en el desenvolupament i aplicació de nous avenços tecnològics, alguns ja disponibles, que serveixen per aconseguir un ús més eficient en el consum de l’aigua  a les llars i ciutats i respectuós amb el medi ambient. També s’ha insistit en l’esforç que està desenvolupant l’Ajuntament de Lleida i aqualia en la posada en marxa de tècniques i innovacions que contribueixin a fer més fàcil la vida als lleidatans.