Pacte entre PSC i CIU per reforçar el foment de l’ocupació a Lleida amb 500.000 euros més

L’alcalde, Àngel Ros, i el cap de l’Oposició, Joan Ramon Zaballos, han signat una estratègia local integrada d’activació i promoció de l’ocupació a la ciutat, que busca la complicitat els agents socials i econòmics locals per lluitar contra l’atur El compromís adquirit pretén afrontar l’actual context econòmic i aportar-hi solucions, que derivin directament en la creació de llocs de treball i en la cohesió social

La Paeria destinarà l’any que ve 500.000 euros més al foment de les polítiques d’ocupació respecte el pressupost del 2013. L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, i el cap de l’oposició, Joan Ramon Zaballos, han signat aquest migdia un acord per a un pacte de ciutat que incrementarà l’esforç municipal per a l’activació i la promoció de l’ocupació. En aquest pacte, entre PSC i CIU, s’estableix una estratègia local integrada que busca la complicitat d’agents socials i econòmics de la ciutat perquè, posant-hi les eines, es creïn llocs de treball. L’alcalde ha remarcat que el compromís que s’ha signat pretén afrontar l’actual context econòmic i aportar-hi solucions que es tradueixin en ocupació i cohesió social. D’aquesta manera, Lleida dóna un pas important que servirà d’exemple per a altres ciutats.
En l’acte de signatura del pacte, l’alcalde ha recordat les xifres que ja es dediquen a l’ocupació al projecte de pressupost de 2014, que en el seu global sumen 3.872.624 euros. Aquí s’inclou les aportació a l’Institut Municipal d’Ocupació, al Consorci de Promoció Econòmica, al Parc Científic, a GlobaLleida i els microcrèdits. Precisament, en aquest apartat de microcrèdits ja es contempla un increment de 150.000 euros, al qual s’han d’afegir 350.000 euros addicionals fins arribar a l’augment del mig milió d’euros respecte a l’any anterior. Els recursos es gestionaran a través de l’Ajuntament i de l’IMO amb l’objectiu de garantir polítiques actives d’ocupació.
L’alcalde de Lleida ha destacat la capacitat d’arribar a un acord per ambdues parts per un objectiu principal i primordial que és la lluita contra l’atur i l’esforç per plantejar una política d’ocupació compartida. Ros ha felicitat el cap de l’Oposició per la iniciativa en el Debat de l’Estat de la Ciutat per assolir aquesta entesa en aquest tema, i ha agraït també l’esforç de les àrees implicades, alhora que ha manifestat la bona sintonia amb les organitzacions sindicals i empresarials, que properament es preveu que puguin referendar aquesta iniciativa.
Per la seva banda, Joan Ramon Zaballos ha subratllat la importància d’aquests diners vinculats a l’ocupació i sobretot la voluntat de treballar contra l’atur, deixant al marge les lluites partidistes i fent una gran mostra de responsabilitat en un moment com l’actual. Zaballos ha comentat que l’acord que s'ha signat respon a l’interès de buscar alternatives que millorin la qualitat de vida dels lleidatans. 

L’estratègia local integrada ha de suposar un impuls definitiu d’un nou procés de concertació que aporti una actuació integrada i coherent a escala municipal. La seva concreció permetrà activar diversos instruments, d’entre els quals hi ha serveis d’informació , orientació, gestió, formació, etc.
La signatura de l’acord, que s’ha fet al Saló del Retaule de la Paeria, ha comptat amb la presència dels tinents d’alcalde Marta Camps, Josep Presseguer, Rafael Peris i Montse Mínguez i dels regidors Cristina Torrent i Paco Cerdà.