Cap de setmana de propostes culturals i esportives
La visita guiada per l’Eix, la ruta musical dels pessebres o tornejos de voleibol i bàsquet són algunes de les activitats que es fan a la ciutat en el marc del programa Viu el Nadal a Lleida
Lleida ofereix aquest cap de setmana una àmplia varietat de propostes culturals i esportives, en el marc del programa Viu el Nadal a Lleida. La visita gratuïta aquest migdia al Museu de l’Automoció Roda Roda a la col·lecció permanent i la peça del trimestre; la ruta guiada per l’Eix, estrenada enguany, per conèixer aquesta tarda els racons amb costums i tradicions nadalenques; la visita de demà al Museu de Lleida, al fons de la col·lecció permanent, o l’entrada lliure, també demà, a l’Arborètum –jardí botànic de Lleida Dr. Pius Font i Quer són algunes de les propostes que els lleidatans poden gaudir en l’àmbit cultural.
Els més petits tenen un punt de trobada a la plaça Ricard Vinyes on l’Associació de comerciants de Zona Alta ha preparat titelles i pallassos durant tot el dia. Per als nens i les nenes també hi ha el taller de ciència: L’energia que ens mou +5, de CaixaForum Lleida, que es fa avui a la tarda i demà al matí.
La música és una de les protagonistes amb la ruta musical dels pessebres de Lleida, de l’Agrupació Ilerdenca de Pessebristes, i el concert especial de Nadal “Un nadal Maravellós” a l’Auditori Municipal Enric Granados, organitzat per Espectacles La traca. El Cafè del Teatre també acull aquesta nit el concert d’Albert Palomar: cor de bou. I demà a La Llotja es farà una nova sessió de Diumenges de Ball, amb Montse & Joe Transfer.
En època nadalenca no hi pot faltar la representació dels Pastorets de Luís Millà. Avui hi haurà sessió a la parròquia de Nostra Senyora del Carme, amb l’Agrupació TOAR, i demà AEM-Belles Arts Teatre tornarà a explicar, amb els pastors Borrego i Carquinyoli, la història més arrelada de la tradició catalana, teatral i nadalenca, al Teatre de l’Escorxador.
Els esports també nodreixen l’activitat lleidatana aquest cap de setmana. Aquest matí s’ha fet la Caminada dels Innocents de Lleida, amb el Club Esportiu La Seu Vella i Pues Solidaris, i durant tot el dia té lloc el 1r Torneig de Nadal de Voleibol, al pavelló poliesportiu municipal Juanjo Garra, i el Torneig 3x3 de bàsquet del CB Pardinyes, al pavelló municipal d’aquest barri. Aquest pavelló, juntament amb el de Torrefarrera, acull també aquest cap de setmana el Campionat d’Espanya de Seleccions Territorials sub-19 de futbol sala, organitzat per la RFEF i la FCF.
El programa Viu el Nadal a Lleida inclou fins al gener 245 activitats, tant tradicionals i com actuals, per gaudir de l’oci, la cultura i l’esport a la ciutat en aquesta època de l’any.