Debat i exposició sobre els drets dels ciutadans a la UE i el futur d'Europa
La mostra es pot veure fins el 17 de gener, al pati del Palau de la Paeria
La tinenta d’alcalde i regidora de Cooperació Territorial i Projecció Exterior, Montse Mínguez, i el delegat de la Comissió Europea, Ferran Tarradellas, han presidit aquesta tarda la inauguració de l’exposició #dretscompartits, al Patí del Palau de la Paeria, i la taula rodona sobre els drets dels ciutadans a la UE i el futur d'Europa.
El diàleg, moderat per Rafa Gimena, periodista, director Dossier Europa, ha comptat també amb la participació d’Antoni Blanc, catedràtic de Dret Internacional Públic i director del Centre d’Excel·lència Jean Monnet de la Universitat de Lleida. L’objectiu, per part de la Comissió Europea a Barcelona, és recollir els suggeriments i les inquietuds de la ciutadania per fer-los arribar als responsables de la institució
L’any 2013 s’han complert 20 anys de l’aprovació del Tractat de Maastricht, que va constituir la ciutadania europea. Al 2009 el drets fonamentals de la UE van ser incorporats en els tractats europeus i a més la UE ha consagrat altres drets per als ciutadans, molts en el context transfronterer
Compartir drets a les xarxes socials
L'exposició ‘#dretscompartits’ fa un recorregut per la llista dels drets que tenim com a ciutadans de la UE. S’hi inclouen els drets de la Carta de Drets Fonamentals de la UE (dret a la llibertat, a la no discriminació o a la dignitat, entre d’altres) i també drets i garanties d’abast més quotidià, com ara el dret de viure, treballar i estudiar en qualsevol país de la Unió o els drets que tenim com a consumidors europeus.
L'exposició ‘#dretscompartits’ és una mostra itinerant que convida els visitants a conèixer els seus drets, a exercir-los plenament i a donar-los a conèixer al seu entorn. Així, la mostra consta de 24 panells que ofereixen informació sobre diferents drets i inclouen codis QR que permeten compartir-los in-situ a les xarxes socials. Alhora, amb l’etiqueta #dretscompartits es pot fer el seguiment de la informació relacionada que es va generant a la xarxa. La mostra es pot veure fins el 17 de gener al Palau de la Paeria.
A la taula rodona hi han assistit també el tinent d’alcalde i regidor de Benestar Social, Josep Presseguer; la regidora de Participació Ciutadana, Dolors Arderiu; el regidor d’Educació, Jesús Castillo, i la regidora de Drets Civils, Maria Rosa Ball.