El VII Premi Mila de Periodisme per a la Igualtat de Gènere rep 17 treballs periodístics

S’han presentat 6 treballs més que en l’anterior convocatòria. Destaca l’increment de candidatures en la categoria de mitjans digitals

La regidora de Drets Civils, Cooperació i Igualtat, M. Rosa Ball, i el president del Col·legi de Periodistes-Demarcació de Lleida, Josep Lluís Cadena, han fet aquest matí l’acte d’obertura dels treballs presentats al VII Premi Mila de Periodisme per a la Igualtat de Gènere a Lleida. En aquesta setena edició, s’han presentat 17 treballs, 6 més que en l’anterior convocatòria. Destaca l’augment en la categoria de mitjans digitals, amb 5 treballs presentats, i també n’hi ha 5 en la d’audiovisual i 7 en la de premsa escrita. En canvi, la categoria de fotoperiodisme ha quedat deserta.
En l’acte d’obertura, que s’ha fet al Casal de la Dona, també s’ha constituït el Jurat, que es reunirà a principis de març. El jurat estarà presidit per M. Rosa Ball i format per Josep Lluís Cadena, una periodista lleidatana designada per Col·legi de Periodistes, una representant del Consell Municipal de les Dones, una periodista en representació de l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya, una periodista guardonada en edicions anteriors i una tècnica de la Regidoria de Drets Civils, Cooperació i Igualtat de l’Ajuntament de Lleida.
Aquest premi, convocat conjuntament per la Regidoria Drets Civils, Cooperació i Igualtat de l’Ajuntament de Lleida i el Col·legi de Periodistes de Catalunya-Demarcació de Lleida, té com a objectiu reconèixer aquells treballs periodístics que es distingeixen per fomentar les polítiques de promoció de les dones en tots les àmbits. La convocatòria d’aquest premi periodístic forma part de la implementació del II Pla Municipal de Polítiques d’Igualtat de Gènere a Lleida 2011-2014, tot i que la iniciativa parteix del pla anterior. Està obert a tots els treballs publicats durant l’any 2013 en els mitjans de comunicació locals i d’àmbit català i estatal amb presència a Lleida, que difonguin experiències per a la igualtat de gènere en les categories de premsa escrita, audiovisual, fotoperiodisme i mitjans digitals, i està dotat amb 1.500 € en cada categoria.
Aquest matí, a més, s’ha fet l’obertura dels projectes de recerca que opten a la IX Beca Cristina de Pizan, dotada amb 3.000 €. Aquesta beca, a la qual s’han presentat 5 treballs, té com a objectiu incentivar la recerca en l’àmbit de la igualtat de gènere i d’oportunitats entre dones i homes.
El lliurament del VII Premi Mila de Periodisme per a la Igualtat de Gènere a Lleida i de la IX Beca de recerca Cristina de Pizan, es farà al Saló de Plens de la Paeria, el dia 13 de març, en el marc de la commemoració del 8 de Març, Dia Internacional de les Dones.