L’Ajuntament de Lleida manté el nombre de places de les activitats infantils d’estiu i en congela els preus
Una de les novetats d’enguany és la introducció de l’anglès en les activitats esportives d’Esportmania. També s’inclouen, en aquesta edició, esports com el socorrisme aquàtic, el triatló, el tennis, el rugbi o el korfball
L’Ajuntament de Lleida manté l’oferta per a les activitats infantils d’estiu, amb 3.300 places repartides entre Estiu de Petits, Estiu de Joc i Esportmania, i en congela els preus. L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, juntament amb els regidors Jesús Castillo i Txema Alonso, ha presentat aquest matí els detalls dels programes “Estiu de Joc”, “Estiu de petits” i “Esportmania”, que cada estiu ofereix l’Ajuntament a través de les Regidories d’Educació i Infància i d’Esports. Una de les novetats d’enguany és la introducció de l’anglès en el desenvolupament de les activitats esportives que tenen lloc en el marc d’Esportmania. “Una aposta clara per la formació integral dels nens i nenes que hi participen”. A més a més, s’inclouen esports com la triatló, el socorrisme aquàtic, el tennis, el rubgi o el korfball, entre altres. En definitiva, “les activitats infantils d’estiu que ofereix la Paeria són educació en el lleure i en l’esport durant el temps de vacances”, ha remarcat Àngel Ros durant la seva intervenció, qui també ha remarcat que “la ciutat educa, com també educa la família i l’escola”. Inclou tall de veu de l’alcalde, Àngel Ros.
La preinscripció a totes les activitats s’inicia l’1 d’abril i restarà oberta fins al 11 d’abril. El regidor d’Educació i Infància, Jesús Castillo ha explicat que la preinscripció es pot fer telemàticament a través del web de la Paeria, des de casa o dels ordinadors disponibles als espais municipals. Castillo ha insistit en què l’objectiu és oferir una alternativa educativa per a les famílies de la ciutat que faciliti la conciliació de la vida professional i familiar. A més, ha afirmat que s’ha intentat que la distribució dels centres inclogués els diferents barris de la ciutat. De fet, ja fa molts anys que l’Ajuntament de Lleida ofereix en els períodes de vacances dels escolars, per Nadal, Setmana Santa i estiu, diverses propostes que cobreixen les necessitats educatives, de lleure i esportives.
Esportmania
El programa Esportmania, que inclou activitats esportives, aquàtiques i de lleure en els diferents barris de la ciutat, presenta com a principal novetat d’enguany la introducció de l’anglès en el desenvolupament de les diverses activitats esportives, que servirà, segons el regidor d’Esports, Txema Alonso, de reforç educatiu per als nens i nenes que hi participin. A més, en aquesta edició, es portaran a terme actuacions puntuals de diferents clubs i entitats esportives per a la promoció d’esports com triatló, socorrisme aquàtic, tennis, rugbi, korfball i esport adaptat a les diverses activitats d’Esportmania. També hi hauran demostracions de submarinisme.
Esportmania és un programa educatiu que compta amb una llarga tradició a Lleida, ja que s’organitza des de fa 34 anys amb èxit de participació any rera any. Enguany s’ofereixen unes 1650 places.
Esportmania ofereix quatre torns:
1r torn: del 30 de juny a l’11 de juliol
2n torn: del 14 al 25 de juliol
3r torn: del 28 de juliol al 8 d’agost
4rt torn: de l’11 al 25 d’agost
Els horaris d’acollida és de 8.30 a 9 hores i es finalitza el menjador a les 15 hores. El campus té un horari de 10 a 14 hores. La natació, d’11 a 12 hores i de 12 a 13 hores. L’aquagym es fa de 19.30 a 20.30 hores (Cappont) i de 10 a 11 hores (Secà)
Estiu de Joc
El projecte Estiu de Joc és un recurs de lleure per als infants d’3 a 11 anys que es porta a terme durant els mesos de juliol i agost. Tot i que l’objectiu principal és que els nens i les nens s’ho passin bé, les activitats pretenen treballar l’educació d’hàbits i de valors , la participació, la solidaritat, la comprensió dels altres, etc.
El projecte ajuda a conciliar la vida familiar i laboral, donat que molts pares que treballen volen ocupar el temps lliure dels seus fillss amb unes activitats de lleure de qualitat educativa. Les activitats s’estructuren sobre un projecte pedagògic on a partir de centres d’interès i a través del joc, l’expressió plàstica o la música, entre altres, es treballen aspectes d’educació en valors com la participació, el respecte cap als altres... Enguany s’ofereixen 1.360 places, el mateix nombre que l’any anterior.
Estiu de Joc es realitza a l’Escola Bressol Parc de l’Aigua, l’Escola Bressol Països Catalans, Escola Pràctiques II, Escola El Vilot-Sucs –durant el mes de juliol-, l’Escola Josep Manyé-Raïmat –durant el mes d’agost. Els torns i els horaris són els següents:
1r torn: del 30 de juny a l’11 de juliol
2n torn: del 14 al 25 de juliol
3r torn: del 28 de juliol al 8 d’agost
4rt torn: de l’11 al 25 d’agost
L’Horari d’atenció als nens i nenes és de 8.30 hores fins les 14 hores, i de 8.30 hores a 15 hores si es queden al menjador. L’Horari d’acollida és de 8.30 hores a 9 hores i l’horari de recollida és de 14.45 hores a 15 hores.
Estiu de Petits
Destinat als infants d’1 a 2 anys que es porta a terme durant els mesos de juliol i agost. És un projecte educatiu d’àmbit no formal, que compta amb una programació d’activitats lúdiques i educatives, que treballa hàbits i competències socials, segons les edats, que contribueixin al bon desenvolupament dels nens. Enguany s’ofereixen 290 places, les mateixes que l’any anterior.
Els llocs on es fa són: l’Escola Bressol Ronda La Mercè, l’Escola Bressol Albarès i l’Escola Bressol Balàfia. En aquest cas, els torns i els horaris són els següents:
1r torn: del 30 de juny fins al 25 de juliol
2n torn: del 28 de juliol fins al 25 d’agost
L’horari d’atenció als nens i nenes és de 8.30 fins a 12.30 hores i de 8.30 a 15 hores si es queden al menjador. L’horari d’acollida és de 8.30 a 9 hores i l’horari de recollida és de 14.45 a 15 hores.
El dia 27 de juny, des de les 10 hores fins a les 13 hores, es realitzarà una jornada de portes obertes a les escoles, per tal de conèixer els monitors i aportar el material i la documentació de l’infant.