La cultura de Lleida homenatja Rosa Fabregat
L'alcalde Àngel Ros ha presidit aquest reconeixement a l'escriptora lleidatana al Cafè del Teatre
La cultura de Lleida ha homenatjat aquest dijous l'escriptora Rosa Fabregat amb la celebració del recital "Dona mirant les cigonyes passar", Lleida i els seus poetes a Rosa Fabregat. L'acte, que s'ha dut a terme al Cafè del Teatre de l'Escorxador, ha estat presidit pel paer en cap, Àngel Ros, i ha comptat amb la participació de nombrosos poetes de les Terres de Lleida, que no s'han volgut perdre aquest merescut reconeixement a l'escriptora cerverina.
L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha participat al recital llegint el poema "Violetes", extret del volum “Ancorada a la boira. Obra poètica I” (1953 -1993). El poema es va escriure l’any 1962 i pertany al llibre Esteles. Així mateix, Ros ha lliurat un ram d'aquestes flors a la Rosa Fabregat que, un cop ha finalitzat la lectura de diferents poemes per part de diversos poetes i poetisses, ha dirigit unes paraules d'agraïment al públic assistent.
Rosa Fabregat va néixer a Cervera el 1933 i, a més d'escriptora, és farmacèutica. La seva activitat literària s'ha desenvolupat sobretot en el camp de la poesia i de la narrativa. Com a poeta comença a publicar després de rebre el premi Vila de Martorell del 1978 amb el llibre “Estelles”. Després de diversos llibres, Fabregat aplega la seva obra poètica fins al 1994 al volum d'obra reunida “Ancorada en la boira”, i després han seguit diversos llibres com “Roses de sang” (2005) i “A la vora de l'aigua” (2008), entre altres. Com a narradora, destaca l'escriptura de novel·les que parlen del seu gust per la ciència-ficció, amb Embrió humà ultracongelat núm. F-77(1984) com a principal referent. La seva actitud contrària als convencionalismes l'impulsa a escriure sobre temes polèmics, per exemple a La capellana (1988), on qüestiona la masculinitat del sacerdoci. La seva professió de farmacèutica l'ha portat ha publicat assaigs i articles sobre aquest tema. Així mateix col·labora en diverses publicacions periòdiques. Fabregat és membre de la Societat Catalana de Ciència-Ficció i sòcia d'honor de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana.