Ros: "Lleida està orgullosa de la contribució del col·legi Episcopal a la ciutat"

L'alcalde, que ha estat el padrí de la graduació dels alumnes que acaben la secundària, ha destacat que "el futur de les persones i de les societats està lligat a l'educació, que ha de ser el millor indicador del progrés"L'acte de lliurament de les orles als 81 alumnes de Batxillerat i 15 dels Cicles Formatius de grau mitjà i superior ha tingut lloc a l'auditori municipal Enric Granados, que ha comptat amb un concert de l'orquestra del col·legi, el cant de l'himne acadèmic i la projecció d'un audiovisual

L'Auditori Municipal Enric Granados ha acollit l'acte de lliurament de les orles als 96 alumnes del col·legi Episcopal que finalitzen aquest curs els seus estudis de Batxillerat o de Cicles Formatius de grau mitjà i superior. L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, que ha presidit l'acte, ha estat el padrí d'aquesta promoció i ha estat acompanyat de la directora del centre, Antonieta Mateus, així com molts membres de la comunitat educativa del col·legi.

Durant el seu parlament, el paer en cap ha posat de relleu que "Lleida se sent orgullosa de la contribució que el col·legi Episcopal ha fet a la ciutat, per la qual cosa la Paeria el va reconèixer amb la placa al mèrit educatiu o pedagògic per la tasca que impulsa l'Esplai Epis que tramès durant any valors com el respecte, la solidaritat i la comprensió amb els altres, l'actitud crítica així com la dimensió trascendent de la persona i el sentit cristià que és present en la societat". Així mateix, Ros ha destacat el paper que els centres educatius tenen per al progrés social ja que "el futur de les persones i de les societats està a lligat a l'educació". En aquest sentit, l'alcalde ha explicat que la Paeria també està fent passos endavant en el canvi de paradigma educatiu que té a veure amb la major connexió entre el centre educatiu i el món laboral, com és la nova FP dual que es podrà cursar a l'Ajuntament de Lleida. Amb aquesta iniciativa, 10 alumnes del cicle superior d'Educació Infantil de l'Episcopal estudiaran el segon any a la Paeria. En total, s'oferiran 54 places d'FP dual per a diferents especialitats.

El discurs de l'alcalde també s'ha centrat en el llegat que les persones deixen a la ciutat, una contribució en tres grans variables: la ciència o el coneixement, l'art i la solidaritat. Per això, ha emplaçat als alumnes a ser "homes i dones del Renaixement, en el sentit més savi del terme: persones ben formades en la tècnica però també amb sensibilitat per les humanitats i les arts. "Crec fermament, ha dit Ros, que la combinació encertada d'aquests sabers és la millor recepta per al desenvolupament integral de les persones"

Per acabar, l'alcalde ha encoratjat els alumnes a formar-se permanentment, a tenir esperit emprenedor, a ser valents, a no defallir i a creure en la cultura de l'esforç per "distingir-vos i fer-vos valer".

L'acte s'ha iniciat amb un concert de l'orquestra del col·legi que han interpretat, entre altres, l'himne del centre que es va crear en motiu del seu 50è aniversari. Després del discurs d'apadrinament de l'alcalde, ha estat el torn del discurs dels alumnes de Cicles Formatius i el seu lliurament de les orles. Posteriorment, han fet el discurs els alumnes de Batxillerat i també se'ls ha fet entrega de la seva orla. Per finalitzar aquest emotiu acte, s'ha cantat l'himne acadèmic "Gaudeamus Igitur" i s'ha projectat un audiovisual fet pel professorat com a obsequi als alumnes .