Lleida inaugura la seva primera Acadèmia d’Escacs de la mà del Gran Mestre Internacional Josep Oms

La iniciativa pretén atansar els escacs a la ciutadania, en especial els infants, d’una forma lúdica i pedagògica Àngel Ros destaca que la Paeria està treballant perquè Lleida pugui ser la seu d’un esdeveniment esportiu important en l’àmbit dels escacs

Lleida compta a partir d’ara amb la primera Acadèmia d’Escacs de tota la província i un nou club, el Club d’Escacs ADEJO, de la mà del Gran Mestre Internacional Josep Oms. L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, el Gran Mestre, Josep Oms, el President de la Federació Espanyola d’Escacs, Javier Ochoa, el representant territorial d’esports, Josep Ramon Solsona, i el regidor d'esports, Txema Alonso, han estat els encarregats de donar el tret de sortida a aquesta acadèmia, que pretén atansar i donar a conèixer aquest esport a tota la ciutadania, en especial els nens i nenes, d’una forma lúdica i pedagògica.

El paer en cap ha felicitat Josep Oms per tirar endavant aquesta iniciativa a Lleida, una ciutat que compta amb una forta tradició en el món dels escacs, i per les seves ganes de generar afició per aquesta disciplina esportiva. Àngel Ros ha ofert el recolzament de l’Ajuntament de Lleida per impulsar i popularitzar la pràctica dels escacs a Lleida, especialment entre els nenes i nenes. A més a més, ha explicat, “s’està treballant perquè Lleida pugui ser la seu d’un esdeveniment esportiu important en l’àmbit dels escacs”. Finalment l’alcalde ha posat en relleu com l’esport ajuda a formar a la persona, independentment de la seva edat. “Els escacs formen la persona en concentració, reflexió, estratègia i altres valors fonamentals per la persona”, ha conclòs Àngel Ros. Inclou tall de veu de l'alcalde de Lleida, Àn

Josep Oms, per la seva banda, ha explicat amb detalls el projecte de nova acadèmia i club d’escacs, que té l’objectiu de difondre i donar a conèixer aquest esport entre la ciutadania “perquè els escacs poden aportar molt a la societat d’avui en dia”. “Vull trametre la meva passió pels escacs, que els escacs siguin un bé comú i hi jugui molta gent”, ha remarcat Oms. 

L’acadèmia, ubicada al carrer Anselm Clavé, 16, compta amb un grup de professors i col·laboradors que ofereixen una alta qualitat en l’ensenyament d’aquesta disciplina esportiva. L’acadèmia i el Club d’Escacs Josep Oms fan una aposta forta pel proejcte dels escacs com a eina pedagògica i la seva inserció en les escoles de Lleida. De fet, els escacs ja es treballen en centres educatius com el Claver, Terraferma, Joc de la Bola o Pràctiques II, entre altres. 

Oms és l’únic Gran Mestre Internacional d’Escacs que han tingut les terres lleidatanes en tota la història. L’esportista lleidatà, de 40 anys, ha obtingut nombrosos guardons tant a nivell individual com d’equip, Entre ells destaquen la Medalla d’or en les Olimpíades d’Escacs de Torí 2006 –és l’únic esportista de l’Estat Espanyol que l’ha aconseguit-, i títols de campió i diferents podis en els Campionats d’Espanya i Catalunya en gairebé totes les categories.