Unes 400 persones celebren el tradicional Aplec de les Dones
L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, que ha presidit el dinar que s'ha fet al pavelló 4 de Fira de Lleida, ha agraït la seva implicació i dinamisme en les diferents activitats que s'organitzen a Lleida
Unes 400 dones membres de 28 entitats, associacions i vocalies de la dona han participat avui al tradicional Aplec de les Dones que organitza cada any el Casal de la Dona i Centre Municipal d’Informació i Atenció a les Dones de la Regidoria de Drets Civils, Cooperació i Igualtat de l’Ajuntament de Lleida. L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, acompanyat de diversos membres de la Corporació Municipal, ha presidit el dinar que ha clos la jornada i ha saludat els participants en la trobada d’avui, i els ha agraït la seva implicació i dinamisme en les diferents activitats que s’organitzen a Lleida. Ros ha posat en relleu la llarga tradició d’aquesta trobada, que enguany ha arribat a la 20a edició, i ha animat a tothom a participar en les diverses activitats per a aquest estiu que ha organitzat l'Ajuntament de Lleida.
Durant el transcurs de la jornada, les participants han pres part en diversos circuits relacionats amb l’esport, el lleure i les fortaleses. En concret s’han organitzat els següents circuits:
- Salut i Esport: combina tallers de tai-txí, pilates, aeròbic i automassatge conduïts per tècniques de la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament de Lleida.
- Salut i Creativitat: taller de manualitats amb paper, impartit per voluntàries les mateixes entitats de dones.
- Salut i Seguretat a la llar: xerrada-taller sobre la prevenció de riscos a la llar, impartit per l’organització sindical UGT
- Salut i Lleure: ofereix tècniques de ball, amb la col·laboració de voluntàries les mateixes entitats de dones.
Les participants també han trobat una àmplia informació sobre els recursos i serveis de les entitats de salut que hi ha al municipi de Lleida, i també els diferents circuits de tallers participatius dissenyats amb l’objectiu de promoure l’exercici físic, l’adquisició d’hàbits saludables i estratègies per a la millora del benestar personal de les dones. En aquest sentit, l’activitat física, l’alimentació saludable, les estones de lleure per al creixement personal, la bona companyia i la col·laboració mútua són vehicles de transmissió de salut. Després de les activitats s’ha celebrat un dinar de germanor i s’ha amenitzat la trobada amb una actuació musical.
La jornada compta també amb la col·laboració de voluntàries de l’Associació Espanyola Contra el Càncer, que al llarg de la jornada oferiran informació sobre les seves activitats i serveis al municipi de Lleida, amb el suport de l’Institut Català de les Dones.
L’Aplec de les Dones, que es realitza des de l’any 1994, és l’esdeveniment anual que, a més a més d’enfortir l’associacionisme femení i la xarxa de col·laboracions entre les entitats de dones del municipi, té una clara voluntat de promoure accions per a la millora de la salut i el benestar de les dones, ja que s’emmarca en la commemoració anual del 28 de maig, Dia Mundial d’Acció per a la Salut de les Dones.