La Paeria s’adhereix a la celebració del Dia de les Nacions Unides
L’alcalde Ros posa en relleu els valors que defensen les Nacions Unides, que han contribuït a la sensibilització de les nacions i les persones, i considera que en un món canviant les associacions internacionals també han d’adaptar-s’hi per seguir treballant per la igualtat i en la gestió de conflictes
L’Ajuntament de Lleida s’adhereix a la campanya de commemoració del 69è aniversari de les Nacions Unides. La bandera de les Nacions Unides estarà al vestíbul de la Paeria fins al pròxim dilluns 27 (i des del dia 20) amb un panell explicatiu sobre la celebració de l’aniversari. L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, i el president de l’Associació per les Nacions Unides a Espanya a Lleida, Antoni Blanc, juntament amb el tinent d’alcalde Fèlix Larrosa; la regidora de Drets Civils, M. Rosa Ball, i el regidor Joan Gómez, han participat en l’acte institucional per commemorar els 69 anys d la constitució de la Carta de les Nacions Unides i del 51è aniversari de la fundació de l’Associació a Espanya.
El paer en cap ha posat en relleu els valors i els principis sòlids que l’entitat defensa, que han contribuït a al sensibilització de les nacions i les persones. Ros ha explicat que la Comunitat Internacional ha de poder reaccionar de manera més operativa davant la gestió de conflictes o en el treball per a la igualtat. Ha indicat casos de la història recent a Europa, com el conflicte als Balcans on el món àrab, o d’actuals, a l’Orient, on les Nacions Unides haurien d’actuar de manera decidida i efectiva. També ha parlat del conflicte generat pel virus de l’ebola en què s’hauria d’haver reaccionat amb més operativitat, “no donant per bo que a l’Àfrica hagin mort milers de persones”. L’alcalde ha conclòs que si el món canvia, també han de canviar les entitats que treballen en la gestió de conflictes i per a la defensa de la igualtat.
Per la seva banda, Blanc ha comentat que en aquest dia es recorden els valors i els principis que defensa l’organització, centrats en la defensa dels drets humans, la cooperació, la pau i la seguretat internacional, entre altres. El president de l’Associació de les Nacions Unides a Espanya a Lleida ha comentat que hi ha expectatives perquè hi hagi algun tipus de canvi o reforma, però que és un tema complicat perquè els cinc membres permanents del Consell de Seguretat (Estats Units, Xina, Rússia, França i Regne Unit) s’han de posar d’acord. D’aquí, ha afegit, que sigui difícil intervenir en alguns conflictes internacionals.
L’Ajuntament de Lleida s’ha sumat a la campanya destacant el treball que ha realitzat la institució per garantir la pau, els drets humans i la cooperació internacional. A més, la Paeria treballa amb diversos organismes internacionals en termes de cooperació com UNICEF, ACNUR i l’Ass. per les NNUU a Espanya.
L’Associació per a les Nacions Unides a Espanya (ANUE) és una organització no governamental fundada a Barcelona l’any 1963. L’ANUE és membre de la Federació Mundial d’Associacions de les Nacions Unides (FMANU), creada el 1946 com una iniciativa social i apolítica amb l’objectiu fonamental de defensar i divulgar els principis de la pau i els drets humans al món, per aconseguir una convivència pacífica entre tots els pobles de la terra. Aquest organisme es creà un cop acabada la Segona Guerra Mundial amb l’objectiu de promoure l’entesa i la cooperació entre tots els països del món evitant que en un futur es donessin conflictes bèl·lics com el que acabava d’arrasar a mig món, assegurant la pau duradora. Actualment formen part de l’organisme un total de 193 Estats Membres amb les recents incorporacions del Sudan del Sud el 14 de juliol de 2011.
Els objectius de les Nacions Unides són: mantenir la pau al món, desenvolupar les relacions amistoses entre les Nacions Unides; Treballar conjuntament per millorar els nivells de vida, eliminar la pobresa, les infermetats i l’analfabetisme en el món i promoure el respecte als drets i les llibertats individuals i col·lectives; Convertir-se en un centre per ajudar a les Nacions a aconseguir aquests objectius, i basar les seves accions amb els acords i la voluntat dels seus estats membres, això per un part es bo perquè planteja molts escenaris d’actuació però per l’altra és el seu gran límit, ja que no pot actuar com un govern mundial.